Ga direct naar inhoud

Welkom bij LRT - Limburg Racing Team

Log In  Inloggen met Facebook Inloggen met Twitter

Account aanmaken
'Enjoy the Stay!' roepen we vaker als iemand zich voorstelt op het forum en dat menen we ook. De oude waarden (en normen) zoals ze vroeger golden, staan bij ons nog steeds hoog in het vaandel: respect, vriendschap en plezier. Dit gemengd met onze Limburgse gastvrijheid levert meer op dan een forum alleen!

Laat je nou niet afschrikken door de naam, want iedereen is hier welkom. Wij zijn echt van alle leeftijden en alle niveaus en we rijden ook allemaal op verschillende machines. Onze interesses lopen ver uiteen en er is dus zeker voor elk wat wils.

Registreer je dus snel om toegang te krijgen tot ons gehele forum en ervaar gewoon onze buitengewone LRT-Style!

Guest Message by DevFuse

Foto

Austria juni 2011 H.H en 't Vrouwtje

Alpen Oostenrijk H.H passen

• Please log in to reply
29 reacties in dit topic

#1 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Gepost 01 March 2012 - 22:02

Bijna is het weer zover.
Een nieuw (motor-) seizoen.

Voornemens, zon, vakantie en genieten.

Daarom een voorproefje van vorig jaar.

#2 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Gepost 01 March 2012 - 22:03

Dag 1 (Do 16 juni 2011):

Vertrek vanuit het Limburgse omstreeks 8.00u.

Een uur later als gepland door de laatste 'inpak-werkzaamheden'.
Aangezien de weersvoorspellingen niet echt positief zijn, hoort daar ook het 'zelf inpakken met regenpak' bij.

't Vrouwtje heeft een minder goede nachtrust genoten. (Wss toch wat nerveus voor de eerste dergelijk lange reis).

Enfin, de snelweg op. Kilometers maken. Regelmatig stoppen.

Het regenpak houd de kou buiten maar word na een x-aantal stops toch wel erg benauwd. Dit doe je dan uit, weer aan en vervolgens toch weer uit... om uiteindelijk in een deftige bui te belanden.

Het positieve aan dit verhaal is: dat we inmiddels de autosnelweg hebben verlaten en op de kronkel-/draaiweggetjes voor de grens van Oostenrijk zijn beland.

De vele dorpjes en het verkeer halen de kruissnelheid behoorlijk omlaag.

I.v.m vermoeidheid en de regen besluit ik toch over de Fernpass te rijden en 'het betere werk' te mijden.

Omdat ik bij een verkeerslicht een rijtje automobilisten voorbij ga, valt de Fernpas (in het voorjaar) me echt mee. 't vrouwtje heeft echter een heel andere mening. Zij had e.e.a wat laat door, en mocht achter de koekblikken aansluiten. (waarvan de meest trage natuurlijk voorop reed)

Ergens tussen 16.00 en 17.00u zoeken we een kamer in Tarrenz (in de buurt van Imst).
Ik had thuis wat voorbereiding gedaan m.b.t betaalbare accomodatie dus bij no1 was het meteen prijs. (al moest er toch nog even over de prijs onderhandeld worden)

I.p.v rust, worden de spullen naar binnen gebracht om vervolgens nog een rondje te rijden en wat boodschappen te halen.

Al bij al was de eerste dag goed voor zo'n 800Km.

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0836.JPG

#3 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Gepost 01 March 2012 - 22:04

Dag 2 (Vrij 17 juni 2011)

We zijn enigzins verbaasd dat we 's ochtends tijdig het bed uit komen.
Constateren 'lekker' geslapen te hebben en daadwerkelijk het gevoel te hebben uitgerust te zijn.
De wat harde matras bevalt uitstekend. Net zoals het ruime ontbijt dat (incl overnachting) voor zo'n 15 euro word aangeboden.
Het ontbreekt aan niets. Yoghurt, fruit, broodjes, vlees, kaas, zoet beleg etc. etc.

Het weer blijkt (wederom) minder triest als voorspeld. Volgens de verhuurster is het al de hele week zo, dat het droog blijft tot de (na-) middag.
Dus, worden toch de motoren onder het afdak uitgehaald.

We nemen de B189 in Noordelijke richting om rechts aanhoudend richting Telfs te gaan. M.n het eerste deel is gewoon een racebaan. (twee rijstroken, lange flauwe bochten.) Kicken, tot het bordje "Ende Ausbaustrecke" nadert...

Richting Telfs/Seefeld word de verkeersdrukte groter en is er weinig lol aan. Vandaar aan de andere zijde van de A12 weer richting Imst. Totdat ik aan de li-zijde een mij onbekend weggetje ontdek.
1,5 m breed de nodige hairpins. Vaag dat we beide de mogelijkheid zien, het taxibusje dat in de 1ste versnelling omhoog dieseld, in te halen.
We zitten lekker in een bocht aan een hapje en drankje, als 't ding voorbij komt puffen.

Ook de weg omlaag blijkt 'spannend genoeg'. Smal en haarspeldjes. Daarbij is het wegdek niet altijd even schoon. 't Vrouwtje laat zien, 'taakvolwassen' te zijn.

Tevreden zet ik via het Ötztal koers richting Imst. Waar ik het niet kan laten toch even het Hahtennjoch op en af te kneuren. (3 maal raden wie me volgt)

'S avonds gaan we weer een hapje eten in het restaurant een paar honderd meter verderop. (attent dat er een paraplu werd aangeboden)

Dan is er nog even tijd voor een pafke en een drankje op het balkon. (incl. evaluatie van de circa 180 KM)

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0861.JPG
  • 100_0901.JPG

#4 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Dag 3 (Za 18 juni 2011)

Vandaag ziet het er echt somber uit qua weer.
Na het ontbijt blijven we het wolkendek observeren. Hoe vaak we dit ook doen... het blijft regenen.

We hebben beiden weinig zin de hele dag binnen of op 't balkon door te brengen. Zwembroek en badpak/bikini zijn thuis gebleven.
Er zit dus maar 1 ding op (voordat we lastig gaan worden). Richting afdak en regenpak aan.

Via Landeck de B180 richting Italië om vervolgens de L348 naar Samnaun te nemen.
Hier blijkt hoe veraderlijk de alpen zijn. Een Fiat Punto ligt op zijn dak en bevind zich op de rijstrook voor tegemoetkomend verkeer.
Gelukkig kunnen we tussen glas en onderdelen door. (mensen uit de auto zijn inmiddels druk aan het telefoneren)

Vreemd... als op het eind van dit weggetje de gigantische hotels en de vele winkels in de tax-free zone opdoemen.
Met het regenpak aan, helm in de hand slenteren we langs en door de winkeltjes. Scoren wat schokolade en shag.

Omdat het toch tax-free is, krijgen de bikes extra lekkere peut op de terugweg.

Een enkele weggebruiker lijkt in zijn 4wd audi wat ongeduldig en volgt het vrouwtje op soms 1,5 m afstand. (wat bezielt die mensen toch?) Als er ook maar iets misgaat kan 'ie 't niet of nauwelijks redden met rem of stuur.

1 moet verstandig zijn. Op een recht stuk, gas los en knipperlicht naar rechts aan.
Denk je nou dat 'ie ons voorbij gaat? Nee hoor. Moet ik ook nog gaan gebaren. (vreemde vogel)

We redden vandaag een 140 Km.
Desondanks vermoeiend. De natte kleding vind een plek in de wasruimte. De handschoenen in de buurt van de verwarmingsbuizen.

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0850.JPG
  • 100_0848.JPG

#5 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Dag 4 (Zo 19 juni 2011)

Oeps, voor 't ontbijt de handschoenen maar ff omgedraaid. Duurt nog wel ff voor deze droog zijn. Gelukkig hebben we beide meer dan 1 paar mee.

Ook het hoofdlampje (vervroegd verjaardagskadootje) bleek 's avonds goede goede diensten te doen. Soms kijk je toch wat langer op de kaart dan in eerste instantie de bedoeling is.

Er word welliswaar beter weer voorspelt, maar ik vind 't behoorlijk bewolkt.
We gaan er maar vanuit dat dit optrekt...

Na het ontbijt verlaag ik de bandendruk iets en verhoog ik de veervoorspanning voor iets. (de hoop vandaag weer op een leuke manier bochten te kunnen nemen)

We rijden het Pitztal in om de "Piller höhe" te nemen. Helaas zijn hier vandaag massa's fietsers onderweg.
Een oer Golfje voor ons heeft er wel zin in, maar op 't smalle weggetje moeite om de fietsers te omzeilen. Hobbelend, stuiterd 't dingetje vrolijk voor ons uit.

Na een stop neem ik een tussenweg bergafwaarts. Hier is het een stuk rustiger qua fietsers. (Een paar valsspelers werden wel waargenomen.)

Via Landeck gaat het richting Arlbergpas. Het is een beetje een kunst om hier niet op de autosnelweg terecht te komen. Maar ik ben hier toch al een keertje vaker geweest, en die autosnelweg maakt dat de weg naar Arlberg- en Flexenpas relatief rustig is qua verkeer.

Bij Zürs is het koud, en bij het net zo uitgestorven Lech is het noodzaak op een verlaten tankstation het regenpak aan te trekken. Als bonus mogen we tot Warth achter een beschonken bestuurder van een Jeep aantuffen. De Heer zwalkt dusdanig van links naar rechts dat ik niet langsdurf.

In Warth slaan we rechtsaf richting Namlostal. Luid toeterend moeten we een toerist op de 30 meter dubbelbaansweg inhalen. Kan het gevoelsmatig niet opbrengen hier 'nu weer' achteraan te moeten tuffen.

Ondanks de natte omstandigheden en het bochtenwerk gaat het gas er behoorlijk onder. Best fun, om lichtelijk slidend door de bochten te gaan!

Maar ook de regen laat wat na en af en toe komt een vaag zonnetje door.

Vanuit het Namlostal nemen we het Hahntennjoch terug naar Imst. Tot mijn verbazing staat er in Pfafflar (207 meter 30 KM zone) een heuse flitskast.
Wel enigzins toegetakeld met zwart rookglas en ingeslagen ruit. Ma toch...

Als toetje, mogen we zien dat het sneeuwt en de toppen om ons heen reeds wit kleuren, voordat we weer bergaf sturen.

De verhuurster blijft erbij dat het bij hen geen drup geregent heeft. Aangezien het voor de deur toch aardig vochtig uitziet ga ik ervan uit dat ze wederom voor de t.v in slaap gevallen is.

Ow ja, een (teleurstellende?) 170 Km op de klok erbij gezet.

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0853.JPG
  • 100_0847.JPG

#6 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Dag 5 (Ma 20 juni 2011)

Yes, optrekkende mist en wolken. Nu gaat 't echt beter weer worden.
Hoewel, 't Vrouwtje me minder overtuigd aankijkt.

Desondanks sturen we naar het Ötztal met de Timmelsjoch (Passo di Rombo) in het vooruitzicht. Kost 12 euro enkele reis, 14 euro heen en terug.
Doe dan dus die laatste maar.

Overigens is het retourticket tot het einde van het seizoen geldig!

De buitentemperatuur, sneeuwresten en het smeltwater manen tot een gematigde rijstijl.

Op zich wel gunstig om ff te stoppen na de tunnel. 't vrouwtje werd wat duizelig toen ze naar beneden keek.
Tegen de tijd dat ze weer op de bike stapte leek e.e.a een kwestie van gewenning. (kijken waar je heen wil, moet je dus ook weer niet overdrijven)

Bij de afdaling naar Sankt Leonhard komt ons stukje bij beetje een lekkere zomertemperatuur tegemoet. Onderaan gaan we linksom om Passo di Giovo te rijden.
Bergop zitten niet erg veel rechte stukken erbij en mag dus veelvuldig gestuurd worden.
Na de afdaling gaan we nog even het Sarntal in om bij het Penserjoch linksomkeer te maken.
We maken de keuze om via de oude Brennerpas terug te rijden en een andere keer gebruik te maken van het retourticket van de Timmelsjoch.

Na een 320Km parkeren we de bikes moe maar voldaan bij het restaurantje om de hoek. Helemaal droog hebben we het (wederom) niet gehouden vandaag.
Hoewel de druppels te verwaarlozen waren t.o.v de kleur bewolking.

En... bij de derde pinautomaat kreeg ik alsnog centjes. (toch wel een prettige en geruststellende bijkomstigheid).
Nog iets positiefs?
Het restaurant blijkt rustdag te hebben!
Toch is men bereid een Schnitzel te serveren. (waarvan gretig gebruik werd gemaakt)

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0870.JPG
  • 100_0864.JPG

#7 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Gepost 01 March 2012 - 22:05

Dag 6 (Di 21 juni 2011)

Tsja, 320 (alpen-) kilometers is toch best pittig te noemen. Ma ja, na deze nog maar 1 dag te gaan en dan de kilometers naar het Limburgse nog.
Dan maar liever vandaag nog een toerke maken en de laatste dag in Oostenrijk als 'rustdag' gaan benoemen.

We nemen via Landeck (nog eens) de B180 en buigen rechtsaf Zwitserland in. Via de Norberthöhe (geweldig stukje asfalt waar de knee-pads bijgeschaafd kunnen worden) komen we weer in Italië terecht.
Een stop bij Passo di Resia en in Glurns. Blijf 't een grappig dorpje vinden.

Vervolgens richting Meran om later bij San Leonardo af buigen en het retourticket voor de Timmelsjoch te gaan gebruiken. De warmte dreigt een aanslag op de concentratie te worden. De ingelaste stop blijkt welkom.
Een plasje en vocht aanvullen (lijkt aardig tegenstrijdig).

De Timmelsjoch word pittig genomen. Waarschijnlijk de frustratie van het verkeer in Meran en later richting San Leonardo. Op de bochtige weg is inhalen lastig. Cker als de koekblikken bumper aan bumper naar boven tuffen en het een hele rij is die ingehaald moet worden.

Pfff, toch weer zo'n 300 Km. Parkeren dus maar weer eerst bij het restaurant.

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0885.JPG
  • 100_0859.JPG

#8 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Dag 7 (Woe 22 juni)

Ritje Ötztal, winkel, tanken, middagdutje.

Wat voorbereidend inpakwerk/tassen op de fiets e.d

Beetje balen dat de tijd in 'de Heimat' bald voorbij is.
Rekening vast betalen.

Nog een laatste keer (voor nu) naar het restaurant.

Bijgevoegde miniaturen

• 2011 jan en jun 015.JPG
  • 2011 jan en jun 023.JPG
  • 2011 jan en jun 032.JPG

#9 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Dag 8 (Do 23 juni)

Retour naar 't Limburgse
Goed voor een 750Km

Totaal bijna 2800 Km gereden.

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0839.JPG
  • 2011 jan en jun 007.JPG

#10 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

------------------------------------------------------------------

#11 bandiet

bandiet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2000 berichten

Gepost 02 March 2012 - 00:09

Heej Harry
Sjieke vakans en leuk versjlaag. Moot tog eg weer uns die kante op goon.

:thumbsup:

#12 MindCrime

MindCrime

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8847 berichten
  • LocationMestreech

Gepost 02 March 2012 - 00:13

Hey Harrie,

Sjiek verslag kerel, heb het met heel veel plezier gelezen.
Jammer van het veelal slechte weer, maar dan toch gewoon doorgaan!
:kix:
Better to save the mystery, than surrender to the secret

#13 Jas

Jas

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 15778 berichten
  • LocationUlestraten

Gepost 02 March 2012 - 08:00

Leuk om te lezen !
En die een-na-laatste foto...... SJAAK !
:rofl:
==>Jas
We Are LRT. Resistance is futile. Prepare to be assimilated. We will add your biological and technological distinctives to ours..

#14 B-ram

B-ram

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3476 berichten
  • LocationGeleen

Gepost 02 March 2012 - 08:25

Leuk verslag!

- BMW K1200R - 

#15 Lambda1

Lambda1

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 02 March 2012 - 08:55

Yep, inderdaad leuk om te lezen. :nod:
Van zo'n verhalen begint het toch altijd weer te kriebelen om er ook weer op uit te trekken :bike: :bike:

Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...

#16 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Gepost 02 March 2012 - 10:08

Hey Harrie,

Sjiek verslag kerel, heb het met heel veel plezier gelezen.
Jammer van het veelal slechte weer, maar dan toch gewoon doorgaan!
:kix:

Idd wel jammer van het weer.

Anderzijds, word het daarom een beter verslag. We krijgen toch meer dan eens vragen van beginners die met grootse voornemens aan een (alpen-) reis willen beginnen.
Lees je eerst zo'n verslag kun je daar al veel van leren. (b.v haalbaar aantal Km bij slecht weer, tweede paar handschoenen, warmere onderkleding (zal niet echt warm zijn als het sneeuwt...) etc etc.

Daarom laat ik dan ook zo'n woord als 'taakvolwassen' vallen. Slecht weer betekent n.l ook modderstroompjes, takken op de weg, slechter zicht (ondanks pinlock). Mensen die al moeite hebben met het nemen van hairpins op 1,5 meter asfalt krijgen een onmogelijke taak voor kiezen bij dergelijke omstandigheden. Mensen met een mooi gekleurd vizier lijken vaak een of ander achterlicht 'blind' te willen gaan volgen e.d

;)

Leuk om te lezen !
En die een-na-laatste foto...... SJAAK !
:rofl:

Vriendje, was onderstaande foto beter geweest dan?

Leuk verslag!

Vind zelf dat ik wat weinig 'kodak-' momenten heb genomen. (miss ook wel beïnvloed door het weer.)

@ Lamda en Bandiet iets verder die kanten op kriebelt het nog meer!!!

Haha, miss nog een kort verslagje maken in de toekomst.
Iets zuidelijker hebben we enkele maanden later met stralend zonnig weer vertoefd.

Bijgevoegde miniaturen

• 100_0841.JPG

#17 Jas

Jas

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 15778 berichten
  • LocationUlestraten

Gepost 02 March 2012 - 12:43

Sorry, dit is een betere:

Geplaatste afbeelding
==>Jas
We Are LRT. Resistance is futile. Prepare to be assimilated. We will add your biological and technological distinctives to ours..

#18 H.H

H.H

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 986 berichten
  • LocationH'broek

Gepost 02 March 2012 - 12:58

Sorry, dit is een betere:

Ja, duhhh

Dat ligt niet aan mij ma aan de fotograaf. :lol:

#19 Racemus

Racemus

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 5268 berichten

Gepost 02 March 2012 - 14:04

Leuk verslag alleen jammer van het weer, maar jullie zijn bikels.
Ik wil ook weer eens die kant op blijft toch verslavend om daar te rijden

Leven & Laten Leven

#20 bs

bs

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1774 berichten

Gepost 02 March 2012 - 15:48

Hey super leuk verslag!
De sfeer van het motorrijden komt er erg goed in terug.
:thumbsup: :bike:

0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers