Ga direct naar inhoud

Rosa Motoren

Toggle shoutbox Shoutbox

iesje : (17 April 2012 - 06:19:07) Mogguh
bosschenaar : (17 April 2012 - 19:25:30) :blahblah: :devil2:
iesje : (18 April 2012 - 10:55:27) Zzzzzzzzzzz
bosschenaar : (22 April 2012 - 18:41:29) :coffeemachine: :hallo:
lambda01 : (27 April 2012 - 15:00:54) het wordt tijd voor wat meer :sun:
lambda01 : (27 April 2012 - 15:01:44) dan kennuh we weer lekkah :bike:
lambda01 : (27 April 2012 - 15:02:34) maar eerst: WEEKEND!!!
Choduc : (28 April 2012 - 01:39:49) Niets te doen in de nachtdienst.....
bosschenaar : (29 April 2012 - 11:16:13) smiddags
Kawaroman : (02 May 2012 - 08:28:45) smotgens
Kawaroman : (02 May 2012 - 08:29:01) Ik bedoel smorgens
lambda01 : (03 May 2012 - 14:10:26) goooooooeeeeeeeede MIDDAG iedereen :hallo:
lambda01 : (06 May 2012 - 11:23:58) ik wil :sun: ipv al die :regen:
lambda01 : (06 May 2012 - 11:24:52) hopelijk is met het hemelvaartweekend alle regen op....
lambda01 : (06 May 2012 - 12:29:45) Nu MOTOGP kijken :bike:
Metalhead : (11 May 2012 - 09:35:45) Zeg VTX, kenste auch nog urges noa ein topic zeuke??
VTX : (11 May 2012 - 17:40:56) sure
VTX : (11 May 2012 - 17:41:10) bovuhin zit toch geweun de zeukbalk?
Metalhead : (12 May 2012 - 22:03:28) oei oei, ich sjaele brik
VTX : (13 May 2012 - 13:55:14) Mwoaoaooa
Resize Shouts Area

Schuurvondst 2012

49 reacties in dit topic

#1 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 21 January 2012 - 13:33

Na een royale tijd afwezig te zijn geweest op dit forum, vraag ik me af of ik me opnieuw moet voorstellen??
Een tweede vraag die in me opkomt is of er interesse is in een nieuw topic nav een schuurvondst....

Ik zocht voor in mijn kleine stadstuintje een kleine tweewieler en maakte bijna een vergissing om een kleine motorscooter te kopen....toen mijn geheugen influisterde dat ik vorig jaar op een vakantieadres in België een Honda XL 250 met NL-kenteken had zien staan....

Per mail snel de koop overeengekomen en ik ging de buit gister bij natte sneeuw ophalen...ahum,wel erg luxe met een gesloten aanhanger.

ik had verwacht een XL 250 R te kopen, maar het bleek om een vroeger type te gaan, nl de Honda XL 250 S, bouwjaar 1981
Behalve het stof ziet het ding er erg goed uit....Nieuwe einddemper...Banden zijn ook nog in redelijke staat, maar voor wie mij kent weet dat ik daar ASAP nieuwe banden op wil.....helaas dit model heeft rare maten:

Voor: 3.0x23 inch!
Achter 4.6x18

Helaas de Metzeler Tourance heeft die maten niet. Sterker.....23 inch lijkt erg moeilijk. Bestellen zou kunnen in Amerika......
De speurtocht is echter nog niet ten einde....Tips zijn welkom!!

Dinsdag heb ik pas beetje tijd om met de beurt te starten, die zoals voor mij gebruikelijk begint met aaien en poetsen....Verder zal er een grote beurt plaatsvinden.

De motor had minstens 14 maanden niet meer gelopen en bij de tweede kick draaide ie mooi rond :DGezien de oude kentekenplaat was mijn gedachte dat ie sinds 2003 niet meer gebruikt was, maar de vorige eigenaren hebben daar geen hinder van gehad (rijdend in België) en tot eind 2008 verzekerd rondgetuft.
Een eerlijke kilometerstand gedurende 31 jaar van 24400km is maagdelijk te noemen.....

Bijgevoegde miniaturen

• Bijgevoegde plaatjes: 1 Schuurvondst 2.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 2 Schuurvondst.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 3 Honda XL 250 S 1981.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 4 slechts 800km per jaar.jpg

#2 Jas

Advanced Member

• Moderators
  • 14796 berichten
  • LocationMeerssen

Gepost 21 January 2012 - 15:10

Wat denk je zelf ?
Posten man ! Leuk leuk leuk !
==>Jas
We Are LRT. Resistance is futile. Prepare to be assimilated. We will add your biological and technological distinctives to ours..

#3 BladeXXL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 216 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 21 January 2012 - 16:36

Leuke verhaal om te lezen als het buiten rgen tot het zei.... :blushes: :blushes: :blushes:
No comment !!!

#4 Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2025 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 21 January 2012 - 20:05

ja Ja, zoals Jason al schrijft...zeker posten.

Ik heb dezelfde gehad, van bwj 1980. Het is idd zeer moeilijk om nog een voorband (+ binnenband niet zo moeilijk) te vinden. Ik heb toen geluk gehad en nog een setje van Bridstone kunnen uithalen.
Ik weet dat er toen nog ergens een linkje stond met verwijzing naar een paardenkar met 23 Inch wielen en daarvoor waren banden te koop die het perfect deden op de XL250S.
Een 21 Inch voorwiel heeft meer opties en die zitten op de R uitvoering.
Succes met Googelen.

Geplaatste afbeelding

#5 B-ram

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3082 berichten
  • LocationGeleen

Gepost 22 January 2012 - 11:11

Leuk, zeker posten!
SV1000S '03

#6 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 22 January 2012 - 12:44

Via een link op LRT vond ik deBandenman, die zou twee modellen in de juiste maat kunnen leveren...Bridgestone en Cheng Shin, zie foto's.
Via Hondaforum en uiteraard ook Pathfiner zitten doorgooglen op banden voor recreatiewagens(paardenkarren) en ook daar info opgevraagd over 23 inch banden. Las ergens dat die toch aan snelheidseisen voldeden ???

Bijgevoegde miniaturen

• Bijgevoegde plaatjes: 5 Bridgestone TW9.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 6 Cheng Shing.jpg

#7 Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5004 berichten

Gepost 22 January 2012 - 13:08

Leuk fietsje voor er bij.
Ik zou gewoon voor een paar bridgestone banden gaan en niet voor een of andere Chinese meuk of iets van een knollen kar.
Schiet aan de welt, sjpas aan mich zelf !

#8 Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2025 berichten

Gepost 23 January 2012 - 19:56

Tuurlijk zou ik ook voor de Bridgstone gaan, vind het knap dat de Bandenman deze nog leveren kan.

Knollen kar... :hehe: Maar die rijden toch ook off road.

#9 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 23 January 2012 - 20:16

Was vanavond 5 minuutjes bij de motor....de huidige banden hebben nog profiel genoeg en vertonen géén (haar)scheurtjes....dus grote haast heb ik niet, maar vervangen zal ik ze ;)

@ Pathfinder......de levering via die bandenmagnaat......de site belooft dat tenminste....daadwerkelijk leveren is nog ff afwachten.

Wat betreft de kentekenplaat....er zit nog een grote ouwe gele(zonder blauwe 'nl' op) .....Gebeld met een bekend adres waarvan ik een hoge service en lage prijs wist te herinneren (maar 40km van hier) ....Volgens die gast moest ik eerst bij RDW de motor opnieuw aanmelden(niet keuren)
Een telefoontje verder bij een nog bekendere die een straat verder zit: geen gedoe, gewoon bestellen, dag wachten en €1,50 goedkoper....gaat morgen dus gebeuren!

#10 King-Kurt

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 13785 berichten
  • LocationBEAK

Gepost 25 January 2012 - 10:14

leuk weer eens even zoiets te lezen... :)
I wasn`t born to follow.....

#11 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 25 January 2012 - 15:14

Vanmiddag mijn nieuwe kentekenplaat mogen ontvangen. Was verrast want er staat een "1"tje op....Volgens RDW is er eerder al een moderne plaat afgegeven, maar dat moet dan voor 2008(2 eigenaars terug) gebeurd zijn....Kleine domper(heb hekel aan die extra cijfertjes....)maar zal niet lang zeuren.

Gisteren de motor eens onder handen genomen. Eerst gestart en door de tuin gecrosst. Lekker het terras op en af, om de appelboom heen en wheelies op t gras :licks:
Warm laten draaien en olie afgetapt.
Verder tank, kapjes en zadel verwijderd. Op de bovenkant van het frame is enigszins roest te vinden. De alu-bodemplaat is amper bekrast....Deze motor heeft nooit met pekel gereden, of zelfs amper modder(regen?) gezien. Onder de spatborden was alles maagdelijk schoon! Velgen zien er ook heel netjes uit.
Het rubber-sluitbandje van het gereedschapsbakje was gescheurd, dus dat heb ik vervangen door een zelf gesneden exemplaar.
De accu was vertrokken....De handvatten waren vergaan....
De banden toch 15 jaar oud al zou je dat niet zeggen als je ze ziet.
De motor heb ik afgespoten/gepoetst. Tandwielen nog prima in orde.
Helaas was ik mijn cameraatje vergeten....middels de gsm van mijn dochter zijn wel fotokes gemaakt.....en die zal ik na ontvangst plaatsen.
Inmiddels ontdekt dat van dit model zo'n 200 exemplaren geregistreerd zijn in Nederland....

#12 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 29 January 2012 - 12:45

NIeuwe fotokes gemaakt.....zie onder:

Bijgevoegde miniaturen

• Bijgevoegde plaatjes: 7 voorwiel.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 8 uitlaatje.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 9 blok.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 10 blokje.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 11 bodemplaat.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 12 inside.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 12 tank.jpg

#13 bandiet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1051 berichten

Gepost 29 January 2012 - 15:17

Zeen ut al , weurt weer u pleetsje !
Succes der mèt.

#14 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 29 January 2012 - 18:56

Hey Bandiet,

Nou...pleetsje....?De vork blinkt op de foto wel heel erg....die moet nog beetje gepolijst....
Verder nog een uitdaging die ik vergat te melden....er zit een foutje in de massa, want met de pinkers gaat standlicht knipperen....koplamp doet t nog niet....claxon ook erg zwak. Achter+Remlichten doen t wel.....

Las overigens via XL forum dat een aantal gasten erg tevreden waren over de Chinese voorbanden, zowel op als naast de weg.
Verder een andere reactie dat iemand meldde dat hij nog nooit zoveel grip had gehad als met een Bridgestone TW9.....

#15 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 01 February 2012 - 19:32

Gistermiddag een nieuwe oliekeerring gekocht voor de schakelas.....Ging hem 'ff' in de garage leggen....maar toen ik eenmaal beetje bevroren uit de garage kwam, was ie ook gemonteerd.....én: De voorrem was uit elkaar gehaald en met een andere afstelling nu ook de naam "rem" waardig. Rechtercarterdeksel gedemonteerd, omdat daar een oliezeefje inzit Dit is de enige manier van filteren.....Nou zat niks geks in. Alles dichtgemaakt en verse 10W40 Putoline-olie erin.

Voor einde vd week staat nog op programma: de 4 klepjes stellen, nieuwe vorkolie....schone benzine....en de massa/stroomstoring verhelpen...en dan tuffen maar. Tenminste zodra t zout vertrokken is....Ondertussen gaat de speurtocht naar de nieuwe Bridgestone banden nog steeds stug door...

#16 Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2025 berichten

Gepost 01 February 2012 - 19:45

Klopt Leonard, het zijn niet echt de juiste temperaturen om ff in de garage te klussen Brrrr
Jij geeft die remmen nog een naam als ''Rem". Ik noem het vertragers, een schijfje zou ikzelf prettiger vinden.
O ja, het zout, mag wat mij betreft al weer vertrekken, sleutel ze...

#17 iesje

Advanced Member

• Moderators
  • 12316 berichten
  • LocationHoensbroek

Gepost 02 February 2012 - 09:39

Hej die Leonard.
Top weer een leuk topic van een project :)
Feminiliiii Chicka

#18 Robke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 681 berichten
  • LocationStein Kaereshei 2

Gepost 02 February 2012 - 12:30

Bekijk berichtiesje, op 02 February 2012 - 09:39, zei:

Hej die Leonard.
Top weer een leuk topic van een project :)

idd :^
XL600RRD350XL600RRD350GSXR750FZR600ZXR400CR250RS250VTRSP2990SD

www.joke-s-fotokunst.nl

#19 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 02 February 2012 - 18:20

Bekijk berichtPathfinder, op 01 February 2012 - 19:45, zei:

Klopt Leonard, het zijn niet echt de juiste temperaturen om ff in de garage te klussen Brrrr
Jij geeft die remmen nog een naam als ''Rem". Ik noem het vertragers, een schijfje zou ikzelf prettiger vinden.
O ja, het zout, mag wat mij betreft al weer vertrekken, sleutel ze...

Tja 'rem'....troetelnaampje: je mot die krengen te vriend houden he.
Wat betreft de temperatuur....brrrrr was verdorie -2 in de garage vanmiddag....en ook nog mijn monteurshandschoenen kwijt(die ik bij het stoppen plots vond)

De kleppen zijn gecontroleerd: stonden nog perfect!
De vorkolie is ververst.

Morgen de benzinetank uitspoelen en vullen met verse benzine. Daarna nog naar het elektriciteitsprobleem zoeken....Motor doet t, maar koplamp en claxon willen niet echt....en de pinkers haperen af en toe(ja haha daar zijn het pinkers voor)

De Bridgestone achterband blijkt bij groothandel in bestelling en wordt pas eind februari leverbaar...De voorband is nog twijfelachtiger....

#20 Drifter

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5810 berichten
  • LocationGULPEN

Gepost 03 February 2012 - 18:46

Vanmiddag weer stug de garage ingedoken....zonder verwarming helpt de isolatie niet veel....-4C brrr. Maar gelukkig de handschoentjes gevonden en kacheltje naaast de 'brommer' aangezet.

De benzinetank leeggemaakt. Die ziet er nog als nieuw uit, te weten nagenoeg géén oxidatie!

De voorremlichtschakelaar aan het stuur bleek door een onhandige manoeuvre met de dop vd vorkpoot los van de kabeltjes te zijn...dus weer opnieuw mogen solderen. Check: doet ut!
Knipperlichten: check doen t.
Claxon weer in orde gemaakt, check ; tuut
Enkele 6 Volt lampjes in dashboard zijn stuk en dienen nog vervangen te worden.
De koplamp wilde niet...vanalles gemeten en dat was in orde. Schakelaars zien er inwendig als nieuw uit! Toen ging me een lampje branden....Tegen mijn verwachting in blijkt de stroom voor de koplamp rechtstreeks van de dynamo te komen, dus die brand alleen als de motor draait :grin1: . Had ik bij dit oudje niet verwacht..
Aangezien ik nog een lege tank had, heb ik nog niet kunnen starten. Zal maandag wel gebeuren....

Bijgevoegde miniaturen

• Bijgevoegde plaatjes: 13 spagetti.jpg
  • Bijgevoegde plaatjes: 14 defecte lampjes.jpg

1 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 1 gasten, 0 anonieme gebruikers