Ga direct naar inhoud

Welkom bij LRT - Limburg Racing Team

Log In  Inloggen met Facebook Inloggen met Twitter

Account aanmaken
'Enjoy the Stay!' roepen we vaker als iemand zich voorstelt op het forum en dat menen we ook. De oude waarden (en normen) zoals ze vroeger golden, staan bij ons nog steeds hoog in het vaandel: respect, vriendschap en plezier. Dit gemengd met onze Limburgse gastvrijheid levert meer op dan een forum alleen!

Laat je nou niet afschrikken door de naam, want iedereen is hier welkom. Wij zijn echt van alle leeftijden en alle niveaus en we rijden ook allemaal op verschillende machines. Onze interesses lopen ver uiteen en er is dus zeker voor elk wat wils.

Registreer je dus snel om toegang te krijgen tot ons gehele forum en ervaar gewoon onze buitengewone LRT-Style!

Guest Message by DevFuse

Foto

Benno's en Fast Eddy's Alpen toer 2011.

• Please log in to reply
40 reacties in dit topic

#1 Fast Eddy

Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5127 berichten

Gepost 10 October 2011 - 20:07

Tja, ik zal ook maar weer eens mijn jaarlijkse inhoudelijk bijdrage doen aan dit forum. ;) :lol:

Eind augustus was het weer zo ver. Het was tijd voor alweer de 4de editie van Benno's en Fast Eddy's Alpen toer.
Verslagen van eerder edities zijn natuurlijk terug te vinden hier op 't forum.

Dag 1.

Woensdag 31 augustus was het dan eindelijk weer zo ver. Het jaarlijkse tripje naar de alpen van Benno en mij kon weer beginnen.
Dit jaar hadden we net als in 2009 weer een gast rijder. Loys had zich bij ons aangemeld om ook eens mee te gaan naar de Alpen.
Om 7 uur hadden we afgesproken bij het tankstation aan de grens om daar aan onze reis te beginnen.

Geplaatste afbeelding
Eerste stuk van de reis is natuurlijk niet zo spannend maar bij Munchen besluiten we van de snelweg af te gaan en Oosterijk binnen te rijde via de Achenpass 941 mtr.
Daarna snel door naar ons Hotel. Bij Zell an See rechts af en de berg omhoog. Daar gaat het gas d'r weer ff lekker op en slingeren we naar boven richting het ski gebied van Saalbach Hinterglem.Het hotel is het zelfde als afgelopen jaar. Landhaus Jausern was ons afgelopen jaar zo goed bevallen dat we dit jaar weer zijn terug gegaan. Of was het omdat de eigenaar Benno heeft omgekocht met een pisje op de Motor beurs in Keulen. :huh:
Als we aankomen bij het hotel worden we door de eigenaar Gunter buiten verwelkomt met een peren sjnaps van het huis en een bier voor Benno en 2x een 1/2 liter weizen voor Loys en mij.

Geplaatste afbeelding
De motoren kunnen in de garage onder het hotel gestalt worden en na dat we onze sullen naar onze kamer hebben gebracht en gedoucht hebben is het avond eten ook al bijna klaar en kunnen we meteen plaats nemen in het restaurant. Na het eten gaat bijna iedereen die in het hotel slaapt nog ff buiten aan de sta tafels staan om nog wat de drinken en te ouwe hoeren. De sfeer is super in het hotel, alleen maar motorrijders. :zuipuh:
De eerste dag bijna 1000km gereden.

Dag 2.

Afgesproken om om 9uur te onbijten en rond 10 uur stapen we op de motor.
Als eerste rijden we natuurlijk de Grossglokner op (2428 mtr.)
Geplaatste afbeelding
Geplaatste afbeelding

Als we de Grossglokner afrijden eten we onderweg wat bij een restaurantje en rijden verder richting Italie.
Helaas worden we ff opgehouden door een ongelukje. Op een rechte weg waar je 70 mag rijden 2 auto's voor me met ongeveer 60km/u.
De weg is vrij en ik geef netjes richting aan om in te halen. Als ik ter hoogte van de deur en het spatbord ben van de achterste auto. Zie ik deze ineens ook naar links komen om de voorste auto in te halen. Voor dat ik nog maar iets kan doen wordt de zijkant van mijn motor geramt door de auto. Met veel gelukt en een beetje stuurmans kunst lukt het me om op de motor te blijven zitten. Als dat gelukt is moet ik de motor nog eens op de weg zien te houden. Denk niet dat ik er op was blijven zitten als ik in de berm was terecht gekomen.
Als me dat allemaal gelukt is zoek ik een plaats waar ik veilig kan stoppen. Toen ik eenmaal stil stond en afgestapt was besefte ik dat ik nog een keer veel geluk heb gehad. Had slechter kunnen aflopen.
Schade aan mijn motor, kromme valbeugel, en een gescheurde cilinderbeschermer. Schade aan de auto, flinke vauw/deuk, kras in het spatbord, deur en bumper.

Geplaatste afbeelding

Na dat de polizei er ff bij geweest is en de schade formulier zijn ingevuld kunnen we gelukkig verder.
We rijden een stukje door Italie om via de Passo di Stalle (2052 mtr.) weer Oosterijk binnen te rijden.
Op de Passo di Stalle was ik nog nooit geweest. Een leuke pas om te rijden maar wel heel erg smal. Zo smal dat er bij het bovenste gedeelte aan beide zijden een stop licht staat dat om de 30 minuten een kwartier op groen gaat voor 1 van de richtingen. Dus als je net pech hebt moet je 3 kwartier wachten. Gelukkig hebben we geluk en hoeven we maar een 10 minuten te wachten.
Geplaatste afbeelding

Dan via de Felbertauern tunnel weer terug naar het hotel. Toch weer een dikke 350km lekker getoert.
Na het avond eten vraagt de eigenaar of we zin hebben om vanavond een dvd te bekeiken van moho. Een organistie van Motor hotels.
Altijd leuk om wat nieuwe ideeen op te doen en plekken te zien waar je zelf ook al eens met de motor bent geweest
Natuurlijk hebben Loys en ik die avond weer een paar weizen bier gedronken en Benno heel veel Zipfer. :zuipuh:

Dag 3.

Na dat we weer om 9 uur ons onbijtje hebben genuttigt. Stappen we weer om 10 op de motor
Eerst richting het Zillertal om daar de Zillertaler Höhenstrasse (2020 mtr.) te rijden. Een smalle pas met slecht wegdek die midden door de ski pistes gaat.
Geplaatste afbeelding

Daarna rijden we door naar Krimmls pas (1072mtr.) en de Krimmler watervallen.
Geplaatste afbeelding
Dan terug naar het hotel. Daar moeten we een beetje op tijd zijn voor de bbq. :bbq:
Toch weer een dikke 300km gemaakt.

Dag 4.

Geplaatste afbeelding

Was het al weer tijd om naar huis te gaan.
Na het onbijt stappen we pas rond 10 uur weer op de motor.
Aangezien ik die dag sávonds nog een afspraak heb wil de snelste route naar huis. Benno en Loys willen nog een laatste berg pasje pakken voor dat de duitse autobahn opdraaien.
Terug reis alleen gaat super snel 1x tanken 1x plas pauze en 1x snel wat drinken en na een dikke 900km ben ik om 18.00 weer thuis.
Benno en Loys zijn natuurlijk iets later en wat meer kilometers.

Intotaal in 4 dagen een dikke 2600km gemaakt.
Respect voor Loys en z'n duc om met die twee GS'sen toch mee te gaan. Zelfs in de bergen met slecht wegdek en haarspeldbochten hield hij het aardig bij.

De rest van de foto's heb ik maar weer in een filmpje gezet en zelfs nog wat gefilmt onderweg.

Benno en Loys bedankt voor het gezelschap, volgend jaar gaan we weer. :bike: :thumbsup:
Schiet aan de welt, sjpas aan mich zelf !

#2 Fast Eddy

Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5127 berichten

Gepost 10 October 2011 - 20:15

Vreemd niet alle foto's en filmpjes zichtbaar. :wacko:

Edit:
Zie het al, mag er niet zo veel plaatsen in 1 post.

#3 Metalhead

Metalhead

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8644 berichten
  • LocationZöstere

Gepost 10 October 2011 - 20:27

Sjiek :pompom:
Good geammezeerd en gelök gehad met dae VW :nod:
Op noa de volgende :)
Mistakes are a part of being human. Appreciate your mistakes for what they are: precious life lessons that can only be learned the hard way. Unless it's a fatal mistake, which, at least, others can learn from.

#4 BladeXXL

BladeXXL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 950 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 10 October 2011 - 20:50

Opnieuw een leuk verhaal.

Gelukkig alles goed gegaan met het little incident.

Goed dat je met benno op de GS'en de Duc hebben kunnen bijhouden ;) :boo:
:)

#5 Spuit11

Spuit11

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 25944 berichten

Gepost 10 October 2011 - 21:03

Leuk versjlaag Ed.
Komend jaor bin ich er weer bie ;)
Don't regret anything in life, it makes you who you are ....

www.gladimoto.nl

#6 dokkie

dokkie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 13027 berichten
  • LocationMaasband (Maasbendj)

Gepost 10 October 2011 - 21:05

Weer een top trip zo te lezen en gelukkig met de schrik vrijgekomen!
Led Zeppelin forever

:honda:

#7 B-ram

B-ram

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3476 berichten
  • LocationGeleen

Gepost 10 October 2011 - 21:10

Leuk verslaag!

- BMW K1200R - 

#8 VTX

VTX

Advanced Member

• Beheerder
  • 29933 berichten
  • LocationGelean

Gepost 10 October 2011 - 21:46

Gaaf verslag en respect voor Loys :)
Push Panic: Super Addictive Arcade Puzzler for iPhone & iPod Touch
http://www.pushpanic.com
Twitter: @bkostjens

#9 Joep

Joep

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 9621 berichten
  • LocationRemunj

Gepost 10 October 2011 - 21:56

Goed zo ;)

Höbse dich al sjoon nuuj beugels oetgezoch bie Touratech? Of ligke ze de sjöld bie dich?

En toch weer ein sjoon sjravelpaedje veur de Duc gevonje :hehe:
Sociaal Sportief
Veul plezeer, dao kump 't op neer
Aajsjnkeracer.nl Satellietteam van Racingteam de Geitesjtal

#10 Fast Eddy

Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5127 berichten

Gepost 10 October 2011 - 22:04

Goed zo ;)

Höbse dich al sjoon nuuj beugels oetgezoch bie Touratech? Of ligke ze de sjöld bie dich?

En toch weer ein sjoon sjravelpaedje veur de Duc gevonje :hehe:

Neej Joep nog gene nuuje beugel en bin zeker neet sjöld.
Tja, rieje in de alpen is neet altied breed en sjtrak asfalt.

#11 D@nny

D@nny

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 16678 berichten
  • LocationMestreech

Gepost 11 October 2011 - 08:49

weer prima geamuseerd dus .... good zoe :thumbsup:
It's not the size that matters, but how you use it ........... Yamaha R6 :+

#12 Witte

Witte

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2975 berichten
  • LocationAelse

Gepost 11 October 2011 - 12:01

Leuk um te laeze menner, good der ur uch geamuseerd höbt.

Die hoarspeldbochte woare nog leuk veur de Superduke gewaes. Allein dat sjmaal waegske, höb nml hoogtevrees. Dat zou waal eens paniek kinne gaeve.

:thumbsup:
Es de vrouwluuj het verrèkke, mos te dich zelf eine........................insjödde

#13 Lieke

Lieke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8089 berichten
  • LocationMaastricht

Gepost 11 October 2011 - 12:47

Godmieljaar Edsje, maag iech de vollegende kier ouch met ? :grin1:
Leuk versjlaag ! Weer een top motoruitje gehad!
Leuk filmpke ouch met sjieke meziek :headbang:
En dee Zillertaler Höhenstrasse :eyepopping:
Sjiek sjiek sjiek

#14 Jos

Jos

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8918 berichten

Gepost 11 October 2011 - 13:09

Mooi verslagje weer! :)

#15 Fast Eddy

Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5127 berichten

Gepost 14 October 2011 - 11:34

Leuk versjlaag Ed.
Komend jaor bin ich er weer bie ;)

Hey neet anders verwach van dich Spuit. ;)

@ Lieke, dich moogs zeker mit, dan hoof ich neet mier zo op Benno te letten. Dat kin mama Lieke dan doon. :haha:

#16 benno

benno

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1924 berichten
  • Locationeesjde

Gepost 14 October 2011 - 18:20

Woar inderdaad weer u super toerke..... zeer zeker veur herhaling vatbaar...... :bike:

Enne wat Spuit betref...haw neet aanders verwach dat ste ien 2012 weer der bie woars..... :licks:

Loys... inderdaad chapeau en bedaank dat ste af en tow op us gewach haws ;-)
Wat Lieke betreft...Youre welcome..... Diech unnu deerndel oan en veer de lederhose ..... dat geit hielemoal goodkoome. :lol2:

@ edsje..... sjiek geschreeve ;-)
Als in april de mol gaat stoten is in mei je gras naar de kloten.................

#17 Ducatisti Kim

Ducatisti Kim

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2157 berichten

Gepost 14 October 2011 - 19:56

Gaaf om te zien dat jullie het mooi hebben gehad menner.
En Edsje gelukkig is het goed afgelopen!
Jausern is top :thumbsup: Is ons toen ook super goed bevallen

#18 Lambda1

Lambda1

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 16 October 2011 - 15:38

ziet er goed uit, krijg spontaan zin om ook weer eens die kant uit te gaan met de motor. :bike:

Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...

#19 becky

becky

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1244 berichten
  • LocationStein

Gepost 23 October 2011 - 15:24

Zo effe op het werk tijd gehad om het mooie verslag te lezen en het filmpje te bekijken.

Erg Sjiek , zut er weer toppie uit
En weer de nodige kilometerkes erbij.
Maar wat een smalle weg.. Pff, zou ik toch ook wel knijp hebben.

gelukkig valt de schade mee, en hebben jullie de reis gewoon kunnen doorzetten.

#20 Pathfinder

Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3024 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 28 October 2011 - 19:18

Een mooi vervolg van de andere verslagen :thumbsup: , jammer van het oeps moment. :thumbsdown:

Ook goed weer gehad zo te zien :sun:

0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers