Ga direct naar inhoud

Welkom bij LRT - Limburg Racing Team

Log In  Inloggen met Facebook Inloggen met Twitter

Account aanmaken
'Enjoy the Stay!' roepen we vaker als iemand zich voorstelt op het forum en dat menen we ook. De oude waarden (en normen) zoals ze vroeger golden, staan bij ons nog steeds hoog in het vaandel: respect, vriendschap en plezier. Dit gemengd met onze Limburgse gastvrijheid levert meer op dan een forum alleen!

Laat je nou niet afschrikken door de naam, want iedereen is hier welkom. Wij zijn echt van alle leeftijden en alle niveaus en we rijden ook allemaal op verschillende machines. Onze interesses lopen ver uiteen en er is dus zeker voor elk wat wils.

Registreer je dus snel om toegang te krijgen tot ons gehele forum en ervaar gewoon onze buitengewone LRT-Style!

Guest Message by DevFuse

Foto

Moto GP LE MANS

• Please log in to reply
33 reacties in dit topic

#21 Metalhead

Metalhead

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8639 berichten
  • LocationZöstere

Gepost 25 May 2013 - 08:10

Sjiek Andreas, good geammezeerd doa :nod:
Mistakes are a part of being human. Appreciate your mistakes for what they are: precious life lessons that can only be learned the hard way. Unless it's a fatal mistake, which, at least, others can learn from.

#22 Robke

Robke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2233 berichten
  • LocationStein Kaereshei 2

Gepost 25 May 2013 - 18:05

sjiek Andreas!

XL600RRD350XL600RRD350GSXR750FZR600ZXR400CR250RS250VTRSP2990SD

#23 Pathfinder

Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2986 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 05 June 2014 - 13:19

Vaker heb ik het er wel eens over, (zie voorafgaande mededelingen) mijn korte vakantie naar Le Mans.

Meestal maak ik er een weekje weg van, heb al met div. mensen gesproken die het ook graag eens willen beleven.

Helaas komt het er nooit van en dus ook deze reis maak ik in mijn uppie.

Wel heb ik afgesproken met Brian uit Salsburry, welke ik vorig jaar heb leren kennen in Le mans. We spreken af op dezelfde plaats.

Ik ben vertrokken op de woensdag ochtend omstreeks 06.00 U. In Luik nog voltanken bij de Shell, deze is goedkoper dan elders.
Het is erg frisjes buiten, zo rond de 5 a 6 graden….brrr
Ik rij via Rochfort, Fumay, Revin de grens over naar Frankrijk. Het is nogal mistig onderweg, gelukkig blijft het (voorlopig) nog droog.

In Reims ga ik toch maar alvast eens tanken, kopje koffie en een broodje eten.

Via Sezanne richting Sully sur Loire, onderweg zag ik een konvooi stilstaan. Maar verderop waar ik pauze ging nemen kwam dit konvooi mij langs. Wat een geweld zeg, wel mooi om te zien.
Ik maak wat selfies en ga weer verder. Richting Orleans, daar heb ik nl een overnachting geboekt.

De Nacht breng ik door in een IBIS Budget , toevallig ligt dit hotel naast een BMW dealer.
Gelukkig heb ik ze niet nodig gehad.

Ik vraag aan de receptie hoe ik het gemakkelijkste in het centrum van Orleans kan komen.
Ik krijg tekst en uitleg, en het e.a. wordt mij op een briefje geschreven.
Een tip, maak er een foto van. Die raak je nl niet zo snel kwijt, dit doe ik ook met de code van de hotelkamer. (alleen laat ik het kamer nr. uit beeld)
De tram vind ik op 10 min loopafstand en brengt mij voor €1,50 naar het centrum. Aldaar wil ik naar Jeanne D’arc. Eerst nog eventjes langs het offices de toerisme voor een kaart en de bezienswaardigheden.

Via hotel de ville loop ik naar het standbeeld van Jeanne D’arc, een mooi en gezellig plein, zeker met dit mooie weer.
Omdat ik eigenlijk wat aan de late kant was, is het Maison de Jeanne D’arc al gesloten evenals een ander museum.
Maar dat zal de pret niet drukken, veel fleurige bloempotten, gezellige straatjes en natuurlijk de Loire brengen mij mbv de tram richting het hotel. Aldaar in de buurt bij Buffelo Grill te gaan eten.
Ik geniet van mijn Grimbergen, helaas stond Chili Concarde niet meer op de kaart.
Om 19.45 U krijg ik mijn spiezen, moet zeggen dat het goed te eten was.

Op de Donderdag 15-05-2014 zit ik om 07.15 U aan het Franse ontbijt, alhoewel er ook iets vanuit Nederland bij is gedaan.
De weg vervolgd zich over de D2157, inmiddels al vrij bekend voor mij.

Tegenwoordig hebben steeds meer supermarkten een betaalautomaat en accepteren Visa, de benzine is hier duidelijk goedkoper dan bij een merktankstaion. Hier ben ik bij een Carrefour.

Rond 10.45 U volg ik al de borden Bleu, hier zal ik nl tijdens dit weekend vertoeven.
Net voor 11.00 U heb ik mijn ticket in handen, die heb je nl nodig als je de campingplaats op wilt gaan.

Eerst rij ik nog naar een Mac Donalds, daar een lekkere salade, wellicht het gezondste eten wat ik voorlopig zal krijgen.
Op de camping aangekomen tref ik al meteen Brian, leuk om elkaar na 1 jaar weer te mogen treffen.
Zoals je kunt zien is het nog aardig rustig, nog plaats genoeg zal je denken.

De vrachtwagens hebben hun containers met hout al gelost, dat beloofd weer genoeg….
We wandelen naar verschillende winkeltjes en zien ook de mooie bandenprijzen weer, zelfs iets goedkoper dan het internet.
Na 17.30 U zijn we weer terug bij de tenten, het begint al vol te lopen. Ook zijn de herrie makers al geariveerd, daar had ik niet op gehoopt.

Een wandeling volgt over het terrein, je ontmoet veel mensen die een praatje met je maken. In het Frans, Engels en zelfs in het Duits. Je ziet fans van Rossi, Lorenzo, mensen die nog geen genoeg hout bijelkaar hebben gesprokkelt. Er worden al burnouts gemaakt, kamvuurtjes, lopende congac bars, motoren met extreem dikke uitlaten. Er worden zelfs betonplaten op hout meegenomen om maar toch ook op het gras een Burn out te kunnen maken, geweldig.
Ook is er al 1 motor ten dode opgeschreven, je ziet eigen creaties voor bv de grill.

We nemen ons een pilsje en gaan proberen te slapen. (Lukt echt niet !)

Op de Vrijdag om 07.00 U ga ik toch maar een poging doen om koffie te scoren en een ontbijtje te maken. Dat lukt allemaal aardig, alleen is het nog steeds niet stil. (En dat wordt het ook iet meer !)

Om 09.00 U zijn we al op het Cirquit om o.a. naar de vrije trainingen te kunnen kijken. Om 11.00 U nemen we ons voor om een wandeling om het cirquit te maken, mooie omgeving hier de “Sarthe”.
Via de ‘’Fan Zone” gaan we naar de “Monster” stand, aldaar mag je gratis zoveel energy drankjes nuttigen als je maar wilt. Ook de dames van Monster zijn er weer, alleen moeilijker berijkbaar dan de andere jaren. Ze worden nu beter beschermd !
Er worden ook diverse stunts uitgevoerd, een leuk spektakel.

We wandelen langs de paddocks om uiteraard te gaan genieten van de vrije trainingen van de Moto GP. Ik maak nogal wat foto’s, het voelt heel anders als thuis als je er zelf bij bent. Heerlijk die sound.

We gaan nog eventjes te voet naar een dorpje om daar wat proviand in te slaan, daarna op tijd terug voor de Fan Zone, er komen genoeg rijders naar toe om antwoord te geven op vragen die door het publiek worden gesteld. Werkelijk schitterend, de rijders, het publiek en natuurlijk het extreem goede weer.
Mijn selfie (het Avon petje) laat zien hoe lekker druk het om mij heen is.

Om 21.15 U weer terug bij de tent, waar is ie ? Tjonge, het moet niet gekker worden !
De volgende keer wellicht ook een motorhoes meenemen, want die RT zag er uit !
Leek wel of ik Parijs Dakar gereden had.

Douchen doe ik heel vroeg in de ochtend, zo omstreeks 05.30 U. dan weet je bijna zeker dat je warm water hebt en dat er plaats vrij is. Rond 08.00 U zoals je ziet, heb je nogal een lange wachtrij.

Maar het s’nachts, bbrrrr wat heb ik het koud gehad. Heb ik dan zo’n slechte kwaliteit slaapzak ?

Vandaag gaat ieder zijn eigen weg, ik vind het leuk om motoren te bekijken, kijken wat de mensen allemaal meeslepen naar zo’n evenement. Old scool motoren en vooral zijspannen vind ik mooi.
Grasmaaiers, bankstellen, eigengemaakte tuinmeubels, losse motorblokken die voor veel kabaal zorgen….verzin het maar.

Het wordt druker en drukker, om 10.30 U besluit ik om naar het cirquit te gaan, wie zal er op Pole position komen. Zodra de helicopter bij je in de buurt komt weet je dat de bende eraan komt gescheurd. Een selfie mag niet ontbreken.

Ik ga op mijn gemak de winkeltjes eens na om een souvenir te scoren, helaas is de Joe Bar stand niet aanwezig. Ik doe mee bij de Stanley stand en vis een metertje op, gratis en best wel leuk.
Via via, met onderweg nogal wat foto’s beland ik bij de Franse BMW stuntman ‘’Big Jim”. Die op de zaterdag avond voor div stunts zal zorgen. Ik wandel nogal wat weg vandaag, kijk naar de kwalificatie, en ga weer verder. Maak o.a. foto’s van twee kawa’s met een Martin frame, zie je zo vaak niet meer.

In het museum ga ik mij een kopje koffie nuttigen en test mijn fototoestel.
Op de zaterdagavond gaan we kijken naar de stunts, op de terug weg naar de tent wordt ik op mijn schouder getikt door……Dave, wat een toeval is dit, in deze mensenmassa elkaar uberhaubt tegenkomen. Ik sta helemaal voor paf, en moet mij effe knijpen. Sjiek hé.

Op de Zondag 18-05-2014 is het echt proppe vol,een ander tentje heeft zich met de mijne opgehouden deze nacht. Het ontbijt wordt bemoeilijkt door de vele rook van de kampvuurtjes, branndende motoren en banden.

Om 10.00 U ben ik pas op het cirquit, het gaat een lange zit worden vandaag. Opgestaan is plaatsvergaan ! Zelfs voor de marchals is het soms moeilijk om het vol te houden en doen zodra mogelijk een tukkie. Brian en ik vermaken ons wel tussen deze menigte, en voordat we het in de gaten hebben is de race gedaan.

Rond 16.00 U breken we de tenten af, spreken nog wat met de buren. Ik neem afscheid van Brian, hij zet zijn reis voort naar Mugello en dan naar Arragon. Het is 16.30 U. 27,5 graden en heb het dus behoorlijk warm. Ik zal nog een dikke 200 km moeten rijden om bij mijn eerder geboekt hotel te komen dat ligt in het dorpje ‘’Neuvy sur Barangeon” nabij Vierzon.

Hier ben ik rond 19.00 U, daar het zo druk was en de Peage gratis is voor de motoren op deze dag ben ik dus via de snelweg gegaan. Het Hotel was matig, toilet op de (in de ) kamer. Eten was te doen, ontbijt was natuurlijk Frans, gelukkig heb ik nog Paté.

Op 19-05-2014 om 08.00 U vertrek ik voor mijn reis richting de Vogezen. Via Sancerre rij ik naar Nevers om aldaar een bezoekje te brengen aan het Cirquit van ‘’Magny Cours”.

Via via rij ik naar het uiterste zuiden van de Vogezen, met wat selfies geniet ik optimaal. Tjonge wat is het toch mooi allemaal, en daarbij niet druk dus vrij vaak rij ik echt alleen op die wegen.

Om 17.00 U besluit ik om te stoppen ik ben nu in “Luxeuil Les Bains”, zoek een kamer wat achteraf een appartement blijkt te zijn. Wat een luxe , wat een verschil met het vorige hotel en dat voor €10,- meer ! Ik neem het mij ervan, geniet van het uitzicht en ga een wandeling maken om daarna mijn avondeten te kunnen scoren.

Een leuke stad, ik ga eten bij een Marokkaans restaurant “La Rose des Sables” gezellig in de kelder.
Tijdens mijn terugwandeling wordt ik getrakteerd op een hevige regenbui, gelukkig ben ik vrij snel terug in mijn appartement.
Op de Dinsdag 20 Mei ben ik om 06.00 U al op, om 07.15 U neem ik een korte wandeling door het mooi park om daarna mij te laten verrassen in de ontbijtzaal.
Dit was echt wel een goed ontbijt, zeker voor Frankrijk. Maar goed, hier zijn ze al meer Duits georiënteerd.

Om 08.30 U start ik de motor en ga op pad, via stukjes van de Jura, de Doubs kom ik in de Elzas en de Vogezen terrecht.
Ik neem enkele colletjes zoals, Col des Croix, Col du Ballon d’Alsace, Col du Hondsruck , Le Grand ballon. Onderweg kwan ik al div tweetakters tegen, op de grand ballon heb ik met de heren gesproken. Ik neem mij een gezonde lunch. Plots verschijnen er drie dikke patsers uit Nederland, welliswaar met het koekblik maar was leuk om te zien. (en te horen).
Ik zet mijn reis via Col du Platzerwasel voort richting Munster, aldaar snel een foto gemaakt van de ooievaars. Via Col de La Schlucht, Col du Bonhomme naar Col des Bagnelles.

Ditmaal tank ik bij een Super U, ook deze accepteert Visa. Via het Klingelthal ga ik naar de grensovergang in Wissembourg. Ik zoek in Bad Bergzabern een kamer welke ik vind bij Hotel Garni.

Voor €40,- met een riant ontbijt. Maar voordat het zover is ga ik nog een wandelingetje maken via het Deutsche Weintor en kom terrecht bij Hotel-Restaurant “Sweigenerhof”.

Op Woensdag 21-05-2014 ga ik om 07.00 U aan het riant ontbijt. Rond 08.30 U vertrek ik voor de laatste ruk. Maar voordat ik thuis ben wil ik echt eerst de motor een beetje reinigen, al dat stof, vliegresten en nog van alles wat aan de motor hangt wil ik hier achterlaten.

Via de weinstrasse, via de welbekende B48 naar ‘’Johanniskreuz”, via kreis Kaiserslautern, kreis Donnersberg, ,kreis Kusel, Iderobertstein, kreis Bernkastel Wittlich, naar Piesport en bij Wittlich dan de autosnelweg genomen naar huis. In Dalhem de motor nog afgetankt voor de komende trip. Ik was om 15.00 U thuis.
Deze reis was goed voor 2500 KM, en heel veel plezier.

Hopelijk heeft u van mijn verslagje genoten, wilt u een keertje mee of heeft u vragen, stel deze gerust.
MVG, Andréas.

Foto's van Le mans Moto GP Mei 2014

Geplaatste afbeelding

#24 bandiet

bandiet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1988 berichten

Gepost 05 June 2014 - 14:02

Sjiek Dré !!!!
Mieste haw iech al gehuurd vaan dich mer tog leuk um te leze.

#25 Racemus

Racemus

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 5248 berichten

Gepost 05 June 2014 - 15:01

Nice :thumbsup:

Leven & Laten Leven

#26 B-ram

B-ram

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3466 berichten
  • LocationGeleen

Gepost 05 June 2014 - 18:21

Mooi verslaag en fotokes!

- BMW K1200R - 

#27 Kawaroman

Kawaroman

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 792 berichten
  • LocationSchinveld

Gepost 05 June 2014 - 21:55

Geweldig verslag en foto's, prachtig!

#28 Robke

Robke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2233 berichten
  • LocationStein Kaereshei 2

Gepost 06 June 2014 - 15:27

geweldig!
leuk verslag Andreas

XL600RRD350XL600RRD350GSXR750FZR600ZXR400CR250RS250VTRSP2990SD

#29 Pathfinder

Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2986 berichten

Gepost 19 May 2016 - 18:51

Na wikken en wegen besloten om toch te vertrekken naar de MotoGP in Le Mans.
Heb er absoluut geen spijt van, al was het vaker toch wel moeilijk behelpen.

Natuurlijk heb ik weer Heeeel Veeeel foto's gemaakt.
Vaak wordt dit voor een leek saai !

Nu is er in Picasa een nieuwe funktie, een filmpje laten maken van je foto's.
Zelf wil ik mij die moeite er niet echt voor doen.
Ikzelf vind het wel aardig een beknopte versie te zien van mijn ervaringen aldaar.
Mochten er liefhebbers zijn van alle foto's zal ik tzt de fotolink plaatsen.

Veel kijkplezier:

Bijgevoegde miniaturen

• IMG_7828.JPG

#30 Racemus

Racemus

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 5248 berichten

Gepost 19 May 2016 - 20:46

Leuk filmpje

Leven & Laten Leven

#31 Muifke

Muifke

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 4620 berichten
  • LocationEcht

Gepost 19 May 2016 - 21:01

:thumbsup:
I do it my eige way

#32 bandiet

bandiet

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1988 berichten

Gepost 19 May 2016 - 22:57

Sjiek filmke, wel verdacht veel Suzuki  beeldmateriaal er in :)

#33 Pathfinder

Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2986 berichten

Gepost 20 May 2016 - 11:19

Tja, heb echte vrienden nodig...beetje paaien...

#34 MindCrime

MindCrime

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 8847 berichten
  • LocationMestreech

Gepost 22 May 2016 - 10:50

Superrrrr Andreas

Better to save the mystery, than surrender to the secret

0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers