Ga direct naar inhoud

Welkom bij LRT - Limburg Racing Team

Log In  Inloggen met Facebook Inloggen met Twitter

Account aanmaken
'Enjoy the Stay!' roepen we vaker als iemand zich voorstelt op het forum en dat menen we ook. De oude waarden (en normen) zoals ze vroeger golden, staan bij ons nog steeds hoog in het vaandel: respect, vriendschap en plezier. Dit gemengd met onze Limburgse gastvrijheid levert meer op dan een forum alleen!

Laat je nou niet afschrikken door de naam, want iedereen is hier welkom. Wij zijn echt van alle leeftijden en alle niveaus en we rijden ook allemaal op verschillende machines. Onze interesses lopen ver uiteen en er is dus zeker voor elk wat wils.

Registreer je dus snel om toegang te krijgen tot ons gehele forum en ervaar gewoon onze buitengewone LRT-Style!

Guest Message by DevFuse

Foto

Nachtrit

nachtrit

• Please log in to reply
38 reacties in dit topic

#1 Cre-8

Cre-8

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 berichten
  • LocationTegelen

Gepost 20 June 2017 - 21:18

:sleepy:         :slaap: 

ik zou graag eens een nachtrit willen rijden  :bike: , maar heb hier geen ervaring mee.  :dunno:

heeft iemand een route voor een nachtrit liggen en/of handige tips voor het zelf maken van de route?   :helpme: 

zijn er meer mensen die een nachtrit willen doen? :handshake:

(en eventueel willen voorrijden ?)

alvast bedankt voor jullie reacties  :P 

:gaas:

#2 Pathfinder

Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2992 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 20 June 2017 - 21:21

De nacht is voor te slapen, althans voor mij  :sprint:

#3 bosschenaar

bosschenaar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1671 berichten
  • Locationroermond

Gepost 20 June 2017 - 21:25

Is over na te denken.

jagen doen we wel in het bos 

#4 Cre-8

Cre-8

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 berichten
  • LocationTegelen

Gepost 20 June 2017 - 22:13

De nacht is voor te slapen, althans voor mij :sprint:

Bedank veur de tip, steit genoteerd 👍

- route neet langs ut hoes van pathfinder zudet ur goot kin sloapuh. 🙂

#5 Mounty

Mounty

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 217 berichten
  • LocationUbachsberg

Gepost 21 June 2017 - 15:54

Een nacht rit..als ik smorgens niet hoef te werken prima idee...snachts kun je mooi fotograferen.

Gehad: Yamaha FZ750  Yamaha Thunderace  Honda CBR1100SF X11 Yamaha FJR1300  Honda Fireblade SC50 

Nu: Honda CBR1000F    Ducati Streetfighter 1098

Project: Yamaha FZ750 (restauratie/ombouw voor circuit)

#6 Fast Eddy

Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5126 berichten

Gepost 21 June 2017 - 17:40

Vroeger hebben we wel eens een nacht rit gehad hier op LRT.
Dat is wel al heel wat jaren geleden.
Schiet aan de welt, sjpas aan mich zelf !

#7 Cre-8

Cre-8

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 berichten
  • LocationTegelen

Gepost 21 June 2017 - 17:58

Ik weet, ik heb een aantal toppics ervan doorgelezen, maar nergens stond een route en diegene die ik allemaal gelezen had was uiteindelijk geen rit uit gekomen omdat er niet genoeg animo was.

heeft iemand tips waaraan ik moet denken voor een nachtrit ? 
ik denk dan zoal aan uitzicht punten zodat je mooi een verlichte stad ofzo vanaf een berg kan zien,  

en het vermijden van de echte bos gebieden ( om zo geen/minder herten etc in de weg te vinden)
wat nog meer ?

#8 Brian

Brian

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2798 berichten
  • LocationBunde

Gepost 22 June 2017 - 09:09

Heb een aantal jaren geleden eens door omstandigheden de Silvretta in Oostenrijk in t pikkedonker gereden. Stenen en loslopende koeien op de weg. Was blij dat we na een 45 min in Galtür waren. Maar dat zijn natuurlijk uitzonderlijke situaties. Verder eigenlijk nooit een echte nachtrit gereden. Lijkt me best een aparte ervaring. Mss eens met een aantal geïnteresseerden over brainstormen en gewoon doen. En dan zelf wat te schaften meenemen want dat zullen we waarschijnlijk nergens kunnen scoren s'nachts.

En dan op voorhand uiteraard goed afspreken dat we voldoende afstand houden en de snelheid aanpassen. Lijkt me wel zo veilig.

Maar op zich een goed idee Cre8. Dus leden die ook eens een nachtrit willen meemaken en/of ideeën hiervoor hebben laat t weten hier.
Ass, grass or gas. Nobody rides for free.

#9 Miss Mercury

Miss Mercury

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 6814 berichten

Gepost 22 June 2017 - 22:42

Lijkt me ook wel wat om eens mee te maken, leuk idee :thumbsup:
"My soul is painted like the wings of butterflies"

#10 Muifke

Muifke

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 4646 berichten
  • LocationEcht

Gepost 23 June 2017 - 09:42

Klopt....das inderdaad al heel wat jaartjes geleden ;)

Volgens mij was destijds een restaurant bereid om heel vroeg een ontbijtje te bereiden :thumbsup:

Ik zou juist wel de bosgebieden opzoeken.
De koplampen geven een prachtig lichtspel tussen de bomen ;)
I do it my eige way

#11 Racemus

Racemus

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 5254 berichten

Gepost 23 June 2017 - 15:59

Ik zou juist wel de bosgebieden opzoeken.
De koplampen geven een prachtig lichtspel tussen de bomen ;)

:^

Leven & Laten Leven

#12 Cre-8

Cre-8

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 berichten
  • LocationTegelen

Gepost 27 August 2017 - 09:59

omdat er dit weekend geen rit op de planning stond en ik me verveelde  ;)  had ik besloten om een nachtritje te doen  ( ca. 330 km) 
aangezien ik dit nog nooit had gedaan was het best ff afwachten hoe het zou gaan.

aangezien ik niet weet hoe ik een specifieke nachtrit route moet maken heb ik de korte versie genomen van mijn rondje bergisch gladbach

ik was vertrokken zodra het buiten donker was ( ca. 21:45 ) en was snachts om  2:15 weer thuis.
onderweg nog wat issue gehad met mijn navi omdat ik voorbij het begin punt was gereden (voordat ik de route gestart had) en geen zin had om om te draaien toen ik in de gaten kreeg dat ie geen aanwijzing gaf.

wat viel mij op in de nachtrit:
er was gisteren een feestdag ofzo in de omgeving van Koln want ik zag her en der wat vuurwerk en afentoe opgeschrikt door wat knallen ( die niet uit mijn uitlaat kwamen )
onderweg een mooi verlichte kerk tegen gekomen ( dacht te laat aan foto maken ).
verder ben ik niet veel verlichte objecten tegengekomen omdat de route voornamelijk door de natuur was.
en geheel op LRT style was er ook een stuk opgebroken weg  (neej Luuk, ik ben WEER vergeten een foto te maken ;)
Tanken had ik gelukkig op het laatste tankstation (foto) gedaan voordat ik de autoweg verliet want op de hele route ( de 100 middelste kms ) ben ik geen enkel tankstation tegen gekomen.
ook heb ik bijna continue met groot licht gereden als er geen tegenligger was want mijn dimlicht was alles behalve luminating  (zie verschil fotos)
wat gaat de snelheid naar beneden zeg als je niet de bocht kan doorkijken.  zeker als je hard aanremt dan daalt de lichtbundel (bij mij)  wel erg ver zodat je niet meer vooruit kan kijken.
onderweg gelukkig geen beesten op de weg tegen gekomen ( op een kat en paar muizen na die fijn aan de kant gingen/bleven )

ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken naar hoe ik meer licht uit mijn dimlicht kan krijgen want alleen op dimlicht had ik dit niet gedurfd.

ondanks dat ik op de (duitse) snelweg nog een kort moment 230 kmh met dimlicht  heb gereden achter een auto aan die ver vooruit (zodat ik de weg kon volgen) ook die snelheid ree.

maar ik moet zeggen ik vond het een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

omdat snachts alles anders is ( uitziet )  denk ik als we best een keer een bestaande route van LRT kunnen doen.  moeten alleen ff uitzoeken of er tankstations  (en eventueel eten voor de liefhebbers)  zijn indien de route te lang word.

Bijgevoegde miniaturen

• tanken.jpg
  • dimlight.jpg
  • highbeam.jpg

#13 Tumke1973

Tumke1973

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 88 berichten
  • LocationMaastricht

Gepost 27 August 2017 - 10:36

Leuk verslagje,

Als je weer eens zo'n ingeving krijgt om dat te gaan doen,
gooi het dan nog eens in de groep ik wil dat ook wel een keertje meemaken.
Ik ben er wel bijna zeker van dat ik geen 230km/uur achter je aan tuf s'nachts met mn vriendin achterop. 😜😜😜

#14 Cre-8

Cre-8

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 156 berichten
  • LocationTegelen

Gepost 27 August 2017 - 10:47

Leuk verslagje,

Als je weer eens zo'n ingeving krijgt om dat te gaan doen,
gooi het dan nog eens in de groep ik wil dat ook wel een keertje meemaken.
Ik ben er wel bijna zeker van dat ik geen 230km/uur achter je aan tuf s'nachts met mn vriendin achterop.

gisteren was 15 minuten tussen de beslissing en het daadwerkelijk wegrijden :) 
neej die snelheid hoeft van mij ook niet hoor,  ik wilde gewoon eens kijken en of ik het in mijn broek zou doen, maar helaas (gelukkig voor mijn broek) ging die auto niet snel genoeg.  dus toen maar afgehaakt , want enige wat ik zag was zijn achterlichten op afstand. daarna maar weer gewoon op (duitse) kruissnelheid (+/-150) doorgereden.

oww ik moest trouwens zo snel want de verlichting van de km teller viel steeds half uit en onder de 140 kon ik niet zien hoe hard ik ging  :P 
(flitskasten zie je trouwens echt slecht in ut donker , de garmin was wel aan ut piepen maar de flitskast(en) zag ik past toen ik er naast zat )

#15 Jas

Jas

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 15767 berichten
  • LocationUlestraten

Gepost 27 August 2017 - 17:09

Nou heren: regel dat!
==>Jas
We Are LRT. Resistance is futile. Prepare to be assimilated. We will add your biological and technological distinctives to ours..

#16 Tumke1973

Tumke1973

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 88 berichten
  • LocationMaastricht

Gepost 27 August 2017 - 20:25

gisteren was 15 minuten tussen de beslissing en het daadwerkelijk wegrijden :)
neej die snelheid hoeft van mij ook niet hoor, ik wilde gewoon eens kijken en of ik het in mijn broek zou doen, maar helaas (gelukkig voor mijn broek) ging die auto niet snel genoeg. dus toen maar afgehaakt , want enige wat ik zag was zijn achterlichten op afstand. daarna maar weer gewoon op (duitse) kruissnelheid (+/-150) doorgereden.
oww ik moest trouwens zo snel want de verlichting van de km teller viel steeds half uit en onder de 140 kon ik niet zien hoe hard ik ging :P
(flitskasten zie je trouwens echt slecht in ut donker , de garmin was wel aan ut piepen maar de flitskast(en) zag ik past toen ik er naast zat )

Ja gisteren had ik zowieso niet mee kunnen gaan, ik had namelijk vroegdienst vandaag.
Maar als het wat eerder gepland word dan kan ik misschien vrij regelen of op een datum plannen dat ik wel vrij heb zou nog wenselijker zijn😁😁

#17 bosschenaar

bosschenaar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1671 berichten
  • Locationroermond

Gepost 27 August 2017 - 21:03

:sleepy:         :slaap: 

ik zou graag eens een nachtrit willen rijden  :bike: , maar heb hier geen ervaring mee.  :dunno:

heeft iemand een route voor een nachtrit liggen en/of handige tips voor het zelf maken van de route?   :helpme: 

zijn er meer mensen die een nachtrit willen doen? :handshake:

(en eventueel willen voorrijden ?)

alvast bedankt voor jullie reacties  :P 

nachtrit mee rijden ja :P 

voorrijden geen probleem :ph34r: 

mee helpen met route maken.gezellie :P 

#18 bosschenaar

bosschenaar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1671 berichten
  • Locationroermond

Gepost 27 August 2017 - 21:10

omdat er dit weekend geen rit op de planning stond en ik me verveelde   ;)  had ik besloten om een nachtritje te doen  ( ca. 330 km) 
aangezien ik dit nog nooit had gedaan was het best ff afwachten hoe het zou gaan.

aangezien ik niet weet hoe ik een specifieke nachtrit route moet maken heb ik de korte versie genomen van mijn rondje bergisch gladbach

ik was vertrokken zodra het buiten donker was ( ca. 21:45 ) en was snachts om  2:15 weer thuis.
onderweg nog wat issue gehad met mijn navi omdat ik voorbij het begin punt was gereden (voordat ik de route gestart had) en geen zin had om om te draaien toen ik in de gaten kreeg dat ie geen aanwijzing gaf.

er was gisteren een feestdag ofzo in de omgeving van Koln want ik zag her en der wat vuurwerk en afentoe opgeschrikt door wat knallen ( die niet uit mijn uitlaat kwamen )
onderweg een mooi verlichte kerk tegen gekomen ( dacht te laat aan foto maken ).
verder ben ik niet veel verlichte objecten tegengekomen omdat de route voornamelijk door de natuur was.
en geheel op LRT style was er ook een stuk opgebroken weg  (neej Luuk, ik ben WEER vergeten een foto te maken ;)
Tanken had ik gelukkig op het laatste tankstation (foto) gedaan voordat ik de autoweg verliet want op de hele route ( de 100 middelste kms ) ben ik geen enkel tankstation tegen gekomen.
ook heb ik bijna continue met groot licht gereden als er geen tegenligger was want mijn dimlicht was alles behalve luminating  (zie verschil fotos)
wat gaat de snelheid naar beneden zeg als je niet de bocht kan doorkijken.  zeker als je hard aanremt dan daalt de lichtbundel (bij mij)  wel erg ver zodat je niet meer vooruit kan kijken.
onderweg gelukkig geen beesten op de weg tegen gekomen ( op een kat en paar muizen na die fijn aan de kant gingen/bleven )

ik denk dat ik maar eens moet gaan kijken naar hoe ik meer licht uit mijn dimlicht kan krijgen want alleen op dimlicht had ik dit niet gedurfd.

ondanks dat ik op de (duitse) snelweg nog een kort moment 230 kmh met dimlicht  heb gereden achter een auto aan die ver vooruit (zodat ik de weg kon volgen) ook die snelheid ree.

maar ik moet zeggen ik vond het een leuke ervaring en zeker voor herhaling vatbaar.

omdat snachts alles anders is ( uitziet )  denk ik als we best een keer een bestaande route van LRT kunnen doen.  moeten alleen ff uitzoeken of er tankstations  (en eventueel eten voor de liefhebbers)  zijn indien de route te lang word.

om eventueel een nacht route te gaan doen.

is het niet raadzaam om de eerste nacht-rit niet gelijk een korte te doen. in plaats van een lange ;) 

er zullen mss zeker ook rijders mee willen die alleen in dag licht hebben gereden.en geen tot weinig nacht ritten gedaan hebben.   

#19 bosschenaar

bosschenaar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1671 berichten
  • Locationroermond

Gepost 27 August 2017 - 21:11

omdat er dit weekend geen rit op de planning stond en ik me verveelde   ;)  had ik besloten om een nachtritje te doen  ( ca. 330 km) 

om eventueel een nacht route te gaan doen.

is het niet raadzaam om de eerste nacht-rit niet gelijk een korte te doen. in plaats van een lange ;)

er zullen mss zeker ook rijders mee willen die alleen in dag licht hebben gereden.en geen tot weinig nacht ritten gedaan hebben.   

is het niet raadzaam om de eerste nacht-rit niet gelijk een korte te doen. in plaats van een lange  ;)

#20 MisterTriumph

MisterTriumph

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 426 berichten
  • LocationBree Limburg (België)

Gepost 27 August 2017 - 21:36

Inderdaad oppassen voor loslopend wild (letterlijk dus hé, voor er hier weer gekke reacties op komen)

Twee weken terug nog een motard zijn motor in de prak gereden door een ever die dacht effe naar de andere kant te verhuizen...

Ik rij ook wel eens 's avonds (vooral als we van Bunde terug komen) maar maak er liever geen gewoonte van.

Greetzzz

Make your dreames come true...

0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers