Ga direct naar inhoud


Welkom bij LRT - Limburg Racing Team


Log In  Inloggen met Facebook Inloggen met Twitter

Account aanmaken
'Enjoy the Stay!' roepen we vaker als iemand zich voorstelt op het forum en dat menen we ook. De oude waarden (en normen) zoals ze vroeger golden, staan bij ons nog steeds hoog in het vaandel: respect, vriendschap en plezier. Dit gemengd met onze Limburgse gastvrijheid levert meer op dan een forum alleen!

Laat je nou niet afschrikken door de naam, want iedereen is hier welkom. Wij zijn echt van alle leeftijden en alle niveaus en we rijden ook allemaal op verschillende machines. Onze interesses lopen ver uiteen en er is dus zeker voor elk wat wils.


Registreer je dus snel om toegang te krijgen tot ons gehele forum en ervaar gewoon onze buitengewone LRT-Style!
 
Guest Message by DevFuse

Foto

Oilcooled GSXR750 ultimate street edition, Lambda-style


  • Please log in to reply
19 reacties in dit topic

#1 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 28 April 2017 - 00:39

Laatst heb ik allebei mijn gsxr1100 projecten verkocht.

 

Niet omdat ik dat zo graag wilde, wel omdat ik keuzes moest maken.

 

Afgelopen winter heb ik dus flink nagedacht.

Alles eens goed op een rij gezet.

Duidelijke doelen gesteld.

En heb knopen doorgehakt.

 

 

De afgelopen jaren heb ik meerdere projecten gebouwd.

En ben er in de loop van de tijd achter gekomen dat mijn ideale motor anders is dan ik dacht.

Mijn naked gsxr1100 vond ik het mooist, maar ik wilde graag meer windbescherming.

De volle kuip van mijn '91er gsxr750 houdt mij echter weer teveel uit de wind ('s zomers te warm en weinig gevoel van snelheid).

Het vermogen van de 1100 was kicken, maar vermoeiend en kon nergens (legaal) gebruikt worden.

Ik bleek onverwacht nog veel meer plezier te hebben met de 750.

Ook wat stuurgedrag, vering en zithouding heb ik kunnen ervaren wat mij het beste bevalt.

 

Dus...

 

mijn eisen-lijstje:

 

-iets meer windbescherming dan de naked.

-wel gevoel van snelheid.

-goede vering en vlot stuurgedrag.

-geschikt en comfortabel genoeg voor zowel rustig rijden als sportief rijden.

-licht van gewicht, ivm mn enkel die niet meer veel kan hebben.


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#2 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 28 April 2017 - 00:39

om te voldoen aan mijn eis van wel wat windbescherming en toch zorgen voor wat winddruk voor verkoeling in de zomer en snelheidsgevoel kom ik uit op de topkuip van mijn bandit 1200.

Vind ik niet de mooiste, maar is wel perfect voor mijn doel.

 

De naked gsxr1100 voelde bij het manoeuvreren relatief lomp aan vanwege de extreem kleine stuuruitslag, de langere achterbrug én het hogere gewicht tov een gsxr750.

Dus... gebruik ik deze keer een gsxr750 voorvork met veel grotere stuuruitslag en daarbij de kortere, stijvere achterbrug van een '95er gsxr750 én zorg voor een lager gewicht.

Het gebruik van een gsxr750 blok van 1991 zorgt zowel voor meer snelheidsgevoel als voor een lager gewicht.

 

In combinatie met de 750 voorvork, andere achterschokbreker en de andere achterbrug zal ook de vering iets comfortabeler zijn en toch nog geschikt om te knallen.

En een superbike-stuur met andere kroonplaat op de gsxr750 vork zorgt voor de comfortabelere zithouding.

 

Een wat kortere eindoverbrenging zorgt voor meer trekkracht en meer snelheidsgevoel.

En een hoop andere onderdelen zorgen voor een lager totaal-gewicht.

En minder gewicht zorgt ook weer voor een vlotter stuurgedrag.

 

 

Dus aan de ene kant hou ik van het sportieve vd gsxr en een goed stuurgedrag en goede prestaties,

 

aan de andere kant wil ik wel dat t ook al sportief voelt bij 'normale' snelheden(<200km/h) , moet het goed sturen en moet het comfortabeler zijn.

 

En t mag niets kosten.

 

 

Makkie toch  :pompom:


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#3 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 28 April 2017 - 01:10

Nou ja, basis wordt dus:

 

-1990 gsxr750 frame

-1991 gsxr750 blok

-k&n luchtfilter met veel grotere doorlaat, aangepaste sproeierbezetting in de carbs en vervroegd ontstekingstijdstip en kortere eindoverbrenging

-1200 banditkuip van 1997, tank van gsxr1100 en achterdelen van gsxr750.

-voorvork-poten van 1993 gsxr750 in de '90er gsxr750 onderste kroonplaat en spiegler superbike kroonplaat met lsl superbikestuur.

-brace-achterbrug van 1995 gsxr750 met passend gemaakt 1990 linksysteem en met een shock van 2007 gsxr600.

-wielen van bandit 1200

-remschijven en rempomp voor van bandit 1200 en klauwen van hayabusa.

-aangepaste kabelboom en stuurschakelaars van bandit 1200.


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#4 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 28 April 2017 - 16:09

duss...

 

Bouwúh kut!  :rockbanaan:


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#5 Robke

Robke

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2284 berichten
  • LocationStein Kaereshei 2

Gepost 28 April 2017 - 16:12

:haildaking:


XL600RRD350XL600RRD350GSXR750FZR600ZXR400CR250RS250VTRSP2990SD
 


#6 Metalhead

Metalhead

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 8644 berichten
  • LocationZöstere

Gepost 29 April 2017 - 07:35

Veel plezier ermee Nick, heb je nog wel tijd om te rijden?? :P


Mistakes are a part of being human. Appreciate your mistakes for what they are: precious life lessons that can only be learned the hard way. Unless it's a fatal mistake, which, at least, others can learn from.

#7 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 29 April 2017 - 22:42

Veel plezier ermee Nick, heb je nog wel tijd om te rijden?? :P

 

 

nou ja, het scheelt dat ik nu geen tijd meer hoef te besteden aan 4 gsxr-en en nog maar 1 ombouw-project heb.

 

En om te rijden heb ik nu mn '91er gsxr750, dus kan ik rustig aan doen met het bouwen van deze. ;)

 

De afgelopen 2 jaren heb ik inderdaad niet vaak gereden dus dat ga ik dit jaar anders doen.  :bike:


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#8 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 24 May 2017 - 01:25

eerst dat 1991 gsxr750 blok maar eens in dat '90er frame:

 

 

Bijgevoegde miniaturen

  • 20170124_212009.jpg
  • 20170124_212028.jpg

Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#9 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 24 May 2017 - 01:27

"effe" kleppen stellen:

Bijgevoegde miniaturen

  • 20170127_162315.jpg
  • 20170127_162329.jpg
  • 20170127_171045.jpg

Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#10 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 24 May 2017 - 01:29

paar nieuwe onderdelen:

 

 

Bijgevoegde miniaturen

  • 20170127_142117.jpg

Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#11 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 24 May 2017 - 01:34

bandit 1200 contactslot hersteld (dit ging nl 'hakerig'):

 

20170204_164037.jpg

 

20170204_164240.jpg

 

20170204_170625.jpg

 

 

 

Zoals op de 2e foto te zien is, bleven door slijtage enkele pinnetjes uitsteken, waardoor het slot dus moeilijker/hakerig draait.

Dus heb ik het slot uit elkaar gehaald, de sleutel in de cilinder gestoken en toen de uitstekende delen vd pennetjes afgevijld.

Daarna alle pinnetjes 1 voor 1 met fijn schuurpapier afgewerkt (let op, er zitten veertjes achter ieder pinnetje!) en weer alles gemonteerd.

Voila: een slot dat weer als nieuw is.


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#12 Robke

Robke

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 2284 berichten
  • LocationStein Kaereshei 2

Gepost 24 May 2017 - 12:12

Ik lees weer mee, top

:haildaking:


XL600RRD350XL600RRD350GSXR750FZR600ZXR400CR250RS250VTRSP2990SD
 


#13 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 03 August 2017 - 20:00

Momenteel moeten er nog een as en wat busjes gedraaid worden voor de achterbrug/ linksysteem.

Als ik die heb kan de hele achterbrug met linksysteem, schokbreker, achterrem en achterwiel gemonteerd worden.

Dan kan ik ook de accu en uitlaat monteren en 't blok eens laten draaien.


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#14 Tumke1973

Tumke1973

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 99 berichten
  • LocationMaastricht

Gepost 03 August 2017 - 23:08

Dus seizoen 2018 is ie rijklaar?
😜

#15 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 04 August 2017 - 16:50

hmm.. das wel erg snel hé..

 

:+

 

 

eigenlijk had ik 'm al klaar rijdbaar willen hebben, maar omdat ik ook zo weinig mogelijk geld wil uitgeven zal ik geduld moeten hebben totdat de te draaien delen gratis voor me gemaakt zijn.  ;)

 

Als ik die eenmaal heb is het in principe alleen nog maar verder afmonteren en afstellen (alhoewel er altijd nog wel onverwachte aanpassingen nodig zijn) en in kleur spuiten.

De rest van alle aanpassingen heb ik in de voorgaande 5 jaren uitgedokterd.  :gabberbanaan:

 

Maakt verder ook niet uit, want ik heb mn '91er gsxr750 nog om op te rijden. Heeft dus geen haast.  B)


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#16 Pathfinder

Pathfinder

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3024 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 11 November 2017 - 10:32

Nog iets gesleuteld ?

#17 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 13 November 2017 - 17:08

Nog iets gesleuteld ?

 

 

Jazeker.  ;)

 

De '93er gsxr750 voorvorkpoten zijn gemonteerd in de 1990 gsxr750 onderste kroonplaat, samen met de Spiegler superbike kroonplaat boven en een laag LSL superbike stuur.

Het Bandit 1200 voorwiel met 1200 Bandit remschijven past in deze USD voorvork en de te gebruiken remklauwen kunnen dan met spacers van 2 mm gemonteerd worden om goed om de bandit remschijven te passen.

De complete Bandit 1200 kabelboom is gemonteerd, net als de '90er gsxr750 carburateurs, luchtfilterbak en (aangepaste) accu houder.

Ook de (bandit) val-protectors zitten er op.

Verschillende uitlaatsystemen zijn de revue gepasseerd en beoordeeld op pasvorm, gewicht en functie.

De aangepaste dog-bones, afgedraaide afstandsbussen en op maat gemaakte tussen-as zijn ondertussen samen met de '95er gsxr750 brace-achterbrug, het linksysteem van een '90er gsxr750 en een achterschokbreker van een 2007 gsxr600 gemonteerd in het '90er gsxr750 frame.

En nog veel meer delen zijn ondertussen gepast en/of getest.


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#18 Lambda1

Lambda1

    Advanced Member

  • LRT Bestuur
  • 1269 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 13 November 2017 - 17:12

Het 1200 Bandit achterwiel blijkt idd in de '95er gsxr750 achterbrug te passen.

Ik gebruik dit wiel icm een 1990 gsxr achtertandwieldrager, de bussen vd '95er gsxr750 en de lichtste v.d. passende achterremklauwdragers die ik heb.

 

 

foto's volgen nog  ;)


Take a deep breath and then...go for it!!!!

I'm no fool, I drive oldskool...


#19 Rick

Rick

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 97 berichten
  • LocationEijsjde

Gepost 13 November 2017 - 19:14

Sjiek maan !!!
Ben wel benieuwd naar t eindresultaat 💪🏻

#20 Pathfinder

Pathfinder

    Advanced Member

  • Members
  • PipPipPip
  • 3024 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 13 November 2017 - 20:21

Sjiek en leuk om te horen, weer goed bezig geweest. Ben benieuwd naar de foto's.






0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers