Ga direct naar inhoud

Welkom bij LRT - Limburg Racing Team

Log In  Inloggen met Facebook Inloggen met Twitter

Account aanmaken
'Enjoy the Stay!' roepen we vaker als iemand zich voorstelt op het forum en dat menen we ook. De oude waarden (en normen) zoals ze vroeger golden, staan bij ons nog steeds hoog in het vaandel: respect, vriendschap en plezier. Dit gemengd met onze Limburgse gastvrijheid levert meer op dan een forum alleen!

Laat je nou niet afschrikken door de naam, want iedereen is hier welkom. Wij zijn echt van alle leeftijden en alle niveaus en we rijden ook allemaal op verschillende machines. Onze interesses lopen ver uiteen en er is dus zeker voor elk wat wils.

Registreer je dus snel om toegang te krijgen tot ons gehele forum en ervaar gewoon onze buitengewone LRT-Style!

Guest Message by DevFuse

Foto

Motorvakantie 2016

• Please log in to reply
15 reacties in dit topic

#1 Gum

Gum

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1742 berichten

Gepost 18 October 2016 - 14:05

Van de zomer een weekje alleen met de motor op pad geweest. Het doel was om alles binnendoor te rijden (geen snelweg!) en niets van tevoren te plannen behalve de route. In de eerste instantie wilde ik zonder navigatie rijden, maar dit was toch wel erg ambitieus. Toch maar een Garmin aangeschaft dus, en was blij dat ik 'm bij me had!

Dag 1:
Vertrokken in de regen. Binnendoor naar de Eifel gereden, vervolgens via de B258 en B259 naar Cochem. Voorbij Cochem waren de wolken leeg geregend en kon ik droog mijn reis vervolgen :)
Doorgereden tot een uur of 16.00 en toen neergestreken op een camping en mezelf getrakteerd op een lekkere schnitzel en een pot bier :)

Dag 2:
's morgens droog vertrokken en richting Schwarzwald gereden. De B500 gepakt, zitten erg gave stukken in. Op een gegeven moment was er een wegafsluiting en moest ik de B500 verlaten voor een nóg mooier stuk asfalt. Toen ik bijna bij de Zwitserse grens was begon het weer te regenen, en het bleef ook regenen tot ik bij de camping in Zug was.Het stuk vanaf de Zwitserse grens tot Zug viel erg tegen, weinig bochten.

Dag 3:
Op tijd vertrokken, gelukkig was het weer droog. Langs een paar mooie meren begon het uitzicht mooier te worden en de wegen bochtiger. Vervolgens de Klaussenpas gepakt en de eerste sneeuw mogen aanschouwen. Daarna via Davos naar de Stelvio. Uiteraard een broodje worst gegeten op de Stelvio en vervolgens omlaag richting Italië. Doorgereden tot Lasa en toen was het welletjes voor vandaag. Wat een geweldige wegen vandaag!

Dag 4:
Via de hoofdweg naar Merano gereden, erg druk! Omhoog gereden richting de Timmelsjoch en hier steeds minder verkeer gelukkig. Via Sölden en Ötz omhoog gereden. Tip van een motorrijder die ik onderweg had ontmoet opgevolgd, en ook nog even de Kaunentaler Gletscherstrasse gepakt. Dit is een doodlopende weg, dus alle bochten die ik naar boven had genomen moest ik wéér pakken op de terugweg (wat een straf :)). Daarna kaput wie hund in Prutz op een camping beland.

Dag 5:
Vertokken richting Voralberg en vervolgens omhoog via Lech. Wat een geweldige wegen hier! Doorgereden langs de Bodensee en uitgekomen in een stuk campingloos Duitsland. De duc begon kuren te vertonen, wanneer ik een stuk flink gas gaf hield hij vervolgens even in (dit bleek uiteindelijk een poreuze brandstofslang te zijn die door de warmte dubbel knikte). Uiteindelijk pas rond 20:30 bij een camping aangekomen, helemaal gaar! Gelukkig was de keuken open tot 22:00, dus nog een lekkere pizza en een potje bier kunnen scoren.

Dag 6:
Weer vroeg uit de veren. Wat moeite om de route weer op te pakken omdat ik ruzie met de Garmin had, maar uiteindelijk via Schwarzwald richting Frankrijk gereden. Door de noord-Vogezen gereden (middle of nowhere) en vervolgens richting Trier. In Trier vast gereden in het verkeer, en uiteindelijk gaf de Duc de geest omdat hij warm gelopen was :nopompom: Af laten koelen en toen kwam er weer een beetje leven in. Met een tegensputterende Duc een camping bereikt in Trier.

Dag 7:

The moment of truth: doet ie het of doet ie het niet! In één keer starten en liep weer als vanouds! Door Luxemburg naar de Ardennen. In de Ardennen weer wat regen helaas, maar nog erger: wat een k-wegen! Tot Spa waren de wegen redelijk, maar daarboven was een drama. Vervolgens via Vaals weer terug naar huis. Vrouw en kids blij dat ik weer thuis was, en ikzelf ook uiteraard.

Het was een super-ervaring! In totaal 2553 km gereden in 7 dagen, 8 landen doorkruist (NLD, DEU, CHE, AUT, ITA, FRA, LUX en BEL).
Volgend jaar part deux!

IMG_0256.JPG
IMG_0248.JPG
IMG_0249.JPG
IMG_0251.JPG
IMG_0252.JPG
IMG_0254.JPG

#2 bosschenaar

bosschenaar

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1705 berichten
  • Locationroermond

Gepost 18 October 2016 - 15:57

Je hebt er een leuk verslag van gemaakt. Bale alleen van de regen. 👍

jagen doen we wel in het bos 

#3 Pathfinder

Pathfinder

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3024 berichten
  • LocationMaastricht (Amby)

Gepost 18 October 2016 - 18:34

Top-Gum, heb je lekker kunnen Gummen tijdens deze camping vakantie.

Is toch een hele uitdaging om met de tent zo'n dergelijke toer te gaan maken. Tentje opbouwen / afbreken en dan soms ook nog in de regen. Kost toch wel doorzettingsvermogen en lijkt mij  niet altijd even leuk. Laat zwijgen over het opzadelen van de motor, iedere dag weer.

Voor het budget is het uiteraard wel goed.

Je mag trots zijn op deze vakantie, heb het ooit ook geprobeerd.......de tweede nacht lag ik al een een Formule 1 Hotel.

Als ik bv naar Le Mans ga, staat de tent 4 of 5 nachten en dat vind ik wel te doen.

Jammer dat de Duc kuren begon te geven, dat maakt de reis wel spannend maar ook onzeker.

Maar de Duc heeft je toch weer thuis gebracht.

Met een paar goede landkaarten was deze vakantie ook mogelijk geweest. (Lekker oldscool)

Ben benieuwd naar je reisverslag van volgend jaar.

#4 Fast Eddy

Fast Eddy

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 5127 berichten

Gepost 18 October 2016 - 19:24

Jaren lang met een kaart in de tanktas en een tentje achterop door Europa getrokken.
Altijd super van genoten.
Leuk verslagje. 👍🏻
Schiet aan de welt, sjpas aan mich zelf !

#5 dokkie

dokkie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 13027 berichten
  • LocationMaasband (Maasbendj)

Gepost 18 October 2016 - 20:39

Leuke trip en dito verslag!
Leuk hé, die Timmelsjoch!?
Led Zeppelin forever

:honda:

#6 zwambix

zwambix

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 296 berichten

Gepost 18 October 2016 - 20:42

Klinkt echt geweldig! Hopelijk kunnen we dat ook nog een keer gaan doen!! :)

#7 Jas

Jas

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 15778 berichten
  • LocationUlestraten

Gepost 19 October 2016 - 06:41

Leuk om te lezen......en erg stoer op die Spartaanse manier: petje af!
==>Jas
We Are LRT. Resistance is futile. Prepare to be assimilated. We will add your biological and technological distinctives to ours..

#8 Muifke

Muifke

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 4679 berichten
  • LocationEcht

Gepost 19 October 2016 - 08:20

Leuk verslag en tis een heel avontuur geweest zo te lezen :D

Helemaal alleen (en ook nog eens op een Duc :hehe:) = RESPECT !!! :worship:

Die weg parallel aan de B500 is waarschijnlijk de Tribergerstrasse geweest.

Een waanzinnige weg met prima asfalt en bochten.....daar kan die B500 niet aan tippen ;)

Hele bekende stukken allemaal en je hebt overnacht in Prutz.....wij zaten deze zomer één dorpje lager in Fiss :D

Elke dag die tent opzetten en je motor weer beladen is niet mijn ding, ik zal altijd gaan voor een Gasthof of Pension....maar zoals Pathfinder terecht zegt, dat getuigt van doorzettingsvermogen :thumbsup:

I do it my eige way

#9 BladeXXL

BladeXXL

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 950 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 19 October 2016 - 16:58

Gaaf om dit helemaal alleen te doen.

Alhoewel in een puptentje ben je met 1 persoon al goed vol :)

:)

#10 Gum

Gum

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1742 berichten

Gepost 20 October 2016 - 18:51

Het opzetten en afbreken van de tent valt echt wel mee, hooguit een minuut of 10 (gaat elke dag sneller :)). Het in- en uitladen viel ook erg mee, kwestie van alles op een logische plek in de tassen stoppen zodat je niet elke dag alle tassen overhoop hoeft te gooien. Setjes kleren had ik per dag opgerold (werkte echte super handig!). Ik had ook een gasbrandertje en pan mee om zelf te eten en koffie te maken, maar aangezien ik die maar één keer heb gebruikt ga ik die de volgende keer niet meer mee slepen. 

@Muif: Als ik het goed heb moet het leuke stuk naast de B500 de L405 zijn geweest. De Tribergerstrasse heb ik zo te zien niet gehad (zijn er trouwens meerdere van).

#11 Robke

Robke

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 2284 berichten
  • LocationStein Kaereshei 2

Gepost 20 October 2016 - 19:03

leuk verslag

en wat die Duc betreft: :haildaking:

XL600RRD350XL600RRD350GSXR750FZR600ZXR400CR250RS250VTRSP2990SD

#12 B-ram

B-ram

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 3476 berichten
  • LocationGeleen

Gepost 20 October 2016 - 21:27

Leuk verslag!

- BMW K1200R - 

#13 Muifke

Muifke

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 4679 berichten
  • LocationEcht

Gepost 21 October 2016 - 10:24

@Muif: Als ik het goed heb moet het leuke stuk naast de B500 de L405 zijn geweest. De Tribergerstrasse heb ik zo te zien niet gehad (zijn er trouwens meerdere van).

Ah oke.....effe op de kaart gekeken en die L405 ziet er inderdaad super uit :bike:
Ik bedoelde de L109.
Maar in dat gebied maakt het niet zoveel uit welke weg je neemt....zowel links als rechts van de B500 is alles geweldig :D :thumbsup:

I do it my eige way

#14 Sjonnie

Sjonnie

Advanced Member

• Members
  • PipPipPip
  • 1532 berichten
  • LocationEijsden

Gepost 21 October 2016 - 12:56

Leuk versjlaag, allein kreig ste miech vaan ze leve neet in un tent es iech al zeen wieveul extra bagage diech moos met sjleipe....RESPEC....mer niks veur miech :)

Leef vandaag, denk aan morgen en vergeet gisteren. "Carpe Diem"

#15 Racemus

Racemus

Advanced Member

• LRT Bestuur
  • 5268 berichten

Gepost 23 October 2016 - 14:32

Leuk verslag.

Leven & Laten Leven

#16 Captain

Captain

Newbie

• Members
  • Pip
  • 6 berichten

Gepost 11 November 2016 - 14:42

geweldig dit soort verslagen, en tijdens het lezen krijg je gewoon zin om te gaan

0 Gebruiker(s) is/zijn dit onderwerp aan het lezen

0 gebruikers, 0 gasten, 0 anonieme gebruikers